מה מתכנן שלום דומרני? השאלה הזו מעסיקה בו זמנית את עולם הפשע הישראלי ואת אנשי המחוז הדרומי של משטרת ישראל. מי שנחשב לראש ארגון הפשע הגדול בדרום, בוודאי לאחר חיסולו של יריבו המושבע בני שלמה, יושב בימים אלה בווילה מאובטחת בקפדנות בקזבלנקה שבמרוקו, ורוקם דיל מורכב - שיעלה לו הרבה כסף אבל אולי יציל את חייו.
4 צפייה בגלריה
שלום דומרני בקזבלנקה
שלום דומרני בקזבלנקה
שלום דומרני. מתבצר בקזבלנקה
(צילומים: הרצל יוסף, Shutterstock)
מהו הדיל, שנועד לאפשר לדומרני לחזור למעשה לעסקי הפשע בארץ? גורמים יודעי דבר בעולם העברייני מספרים ל-mynet כי סכומי עתק, בהיקפים של מיליוני שקלים, הוצעו לכאורה על ידי נציגיו של דומרני והעבריינים אופיר ועמוס לביא, כפיצוי על מותו של מאג'ד אל-אסד, שהיה המאבטח בביתו של בני שלמה ונורה למוות על ידי אלמונים מחוץ לאחוזתו של שלמה במושב חלץ בחודש יולי האחרון.
אבל זה לא הולך בקלות. "הבדואים מבהירים שפיצוי כספי לא מעניין אותם, אלא רק נקמת דם. הם רואים בדומרני ולביא אחראים למותו של חברם ובן השבט שלהם, חד-משמעית. אם המאבטח היה נרצח על ידי בדואי אחר בגלל סכסוך משפחות, זה עוד היה יכול להיגמר בפיצוי כספי וסולחה. אבל בגלל שמדובר בסכסוך עבריינים והוא נהרג על ידי יהודים, התרחיש הוא שונה", מסביר גורם המעורב בפרטים.
דומרני שוהה במרוקו מאז רצח אל-אסד, יחד עם בנו הקטן עליו הוא שומר בעצמו מאז שהיו נסיונות לחטוף אותו ולפגוע בו. הוא חזר לארץ "לכמה רגעים" לאחר חיסולו של בני שלמה, ושוב חזר לקזבלנקה, אבל לא לבית שבבעלותו שם. אחד מאנשיו של דומרני מספר כי הוא שכר וילה מבוצרת בעיר, אליה עבר יחד עם בנו והקיף אותה במאבטחים - כשהוא ובנו רוב הזמן ללא אינטרנט או טלפון סלולרי.

4 צפייה בגלריה
העבריין עמוס לביא
העבריין עמוס לביא
קיבלו אזהרות. העבריין עמוס לביא
(צילום: שאול גולן)

למה הוא חושש לחייו? דומרני וגם עברייני משפחת לביא קיבלו מהמשטרה אזהרות, לפיהן ממידע מודיעיני עולה שהם "מועמדים לפירוק". משמע, מקורביו של המאבטח הבדואי רוצים את נקמתם על רצח חברם ובן משפחתם, והם רואים בדומרני ובאחים לבית לביא אחראים למותו של המאבטח שנרצח במסגרת סכסוך הדמים בין שלמה לבינם.

הבדואים יצאו, הרוסים נכנסו


סכסוך הדמים החדש הזה של דומרני מול עברייני המגזר הבדואי הוא מפתיע. שכן, מאז החל לצבור את כוחו ומעמדו בעולם העברייני, לא היו לדומרני סכסוכים עם אף אחד מעברייני הדרום, גם לא עם הבדואים. דומרני נשאר בגיזרה שלו באזור לכיש, ולא פלש או היווה איום על אף ארגון פשע אחר בדרום.
גם בבאר שבע, בירת הנגב אשר יכולה "לספק פרנסה" לכמה ארגוני פשע, דומרני לא נכנס ולא התערב לא לבדואים ולא לעברייני משפחת זגורי – חגי ויניב (ניבי), שפועלים בעיר שגם בה מתקשה המשטרה להתמודד עם העבריינות הגואה.
ההערכה הגוברת היא כי דומרני לא יחזור ממרוקו עד אשר לא תיפתר הסוגיה הבדואית. "שלום יצטרך לבחור צד. או לחבור לבדואים מול משפחת לביא, או לקחת צ'אנס יחד עם לביא שהוא איתם עכשיו בקואליציה, ולצאת מול הבדואים", מעריך גורם עברייני מהדרום.
מבחינת הבדואים, מי שחיסל את המאבטח בן משפחתם ידע היטב כי מדובר בבדואי. זאת מאחר והיה ידוע לכל שבני שלמה עשה שימוש קבוע במאבטחים בדואים. ועל כן, לאחר חיסול המאבטח, עזבו אותו המאבטחים הבדואים, ומי שנכנס במקומם היו מאבטחים ממוצא רוסי, כדוגמת המאבטח שנפצע גם הוא מירי המחסלים של שלמה מאוחר יותר.

איש הקש של שלמה


במחנה היריב לדומרני, זה בראשו עמד בני שלמה עד שנרצח, אפשר למצוא אדם נוסף שגם הוא שוהה בבית מאובטח, אבל ממניעים אחרים. מדובר בגילי שאלתיאל, מי ששימש על פי הערכות כ"איש הקש" של שלמה ועל שמו רשומים עסקים של שלמה וארבעה שטחי בניה בהרחבות של מושב חלץ בשווי של מיליונים, ששלמה בנה עליהם וילות מפוארות בהן שיכן את מקורביו הבכירים.

4 צפייה בגלריה
בני שלמה
בני שלמה
בני שלמה. שלא ישכחו את החובות
(צילום: הרצל יוסף)

"אייל נגר הוא אומנם הבוס החדש בארגון של שלמה, וזה שקובע לאן כל שקל יוצא וכמה. אבל גילי שאלתיאל שמתגורר בחלץ הוא הבנאדם שעל שמו רשומים נכסים. שאלתיאל היה מאנשי אמונו של שלמה, אבל לא מי שיש לו מילה על הכסף שרשום על שמו", מסביר אותו גורם עברייני.
המצב הנפיץ הזה הוליד את מה שכינה לאחרונה גורם המשויך לאחד הצדדים כמלחמה שקטה: "כולם מתחמשים וצוברים עוד ועוד כוחות. כל 'קרביץ' (כינוי לעבריין קטן ואלים) יודע היום שהוא יכול לקבל שכר הרבה יותר מבעבר. כל צד מגייס עוד ועוד כוחות והוא מוכן לשלם, בעיקר הצד של שלמה".
וגורם אחר מוסיף: "הצד של שלמה חייב לשלם והרבה כדי להשאיר את הנוכחות בעסקים שלו ובעסקים שחייבים לו, שלא יחשבו שמותו עצר את ההתנהלות האלימה של הארגון - ושאף אחד לא יחשוב שחיסולו של שלמה גם מחק את החובות שהיו לו, ועדיין יש לו".

קראו גם:
פורסם לראשונה: 09:12, 14.11.22