הורים לתלמידים בבאר-שבע יוצאים נגד החלטת העירייה שלא לאפשר איחוד אחים במוסדות החינוך. לדוגמה: תלמידים שלמדו בבית הספר היסודי 'בארי' ברמב"ם, נשלחו ללמוד במקיף ג' המרוחק במקום במקיף ו' הקרוב יותר, וזאת במחיר הפרדת אחים שפוצלו ללמוד בבתי ספר שונים.
1 צפייה בגלריה
ההורים דורשים "איחוד אחים"
ההורים דורשים "איחוד אחים"
ההורים דורשים "איחוד אחים"
(צילום: פרטי)
קראו גם >>
ההורים דורשים "איחוד אחים" ומאיימים להמשיך במאבקם: "לפני שלוש שנים החליטה עיריית באר-שבע ואגף החינוך בצעד דורסני ולא מובן לשייך את תלמידי 'בארי' למקיף ג' המקום מקיף ו' גם אם בדרך יופרדו אחים", נאמר בהודעה שהוציאו ההורים.
"כל בר דעת יודע ובמיוחד הורים ליותר מילד אחד", אומרים ההורים, "מבינים שאחים צריכים ללמוד באותה מסגרת ולא לפצל אותם כאילו הם רק מספר". יש לציין, שהנושא של "איחוד אחים" עולה כל שנה כאשר תלמידי בית ספר יסודי מסיימים את לימודיהם ועולים לחטיבות הביניים. אחד ההורים, שאול צפני, אומר כי "הגיע הזמן לשים לזה סוף, לא ייתכן להפריד אחים, ונעשה את כל המאמצים להילחם למען עתיד ילדינו".
דובר העירייה אמנון יוסף מסר בתגובה: "ראשית, מר צפני קיבל התייחסות מלאה מכל הגורמים בעירייה אליהם פנה. מינהל החינוך בעיריית באר-שבע, משרד החינוך יחד עם הנהגת ההורים העירונית, קיבלו החלטה משותפת לשינוי אזור בנושא בוגרי בית הספר אשר הופנו לתיכון מקיף ג'. השיקול המרכזי לשינוי נבע מראיית הנתונים בעיר בהווה וגם בעתיד, בשל הרצון לאיזון במספרי התלמידים במוסדות התיכוניים ברחבי העיר".
הדובר הוסיף וציין: "יישום ההחלטה נעשה באופן מדורג תוך הקשבה והתחשבות מירבית. על כן, מאז קבלת ההחלטה ועד לשנת הלימודים הקודמת אושרו בקשות איחוד אחים. השנה (שנת הלימודים תשפ"א) הוחלט בתאום על כל הגורמים ליישם את ההחלטה באופן מלא ולא לאפשר עוד איחוד אחים. יש לציין, מינהל החינוך שואף ופועל לעשות את המיטב עבור תושבי העיר, תוך ראיית המערכת כולה והפרט שבתוכה".
העירייה עדכנה ביום שני בצהריים - נמצא פתרון והאחים ילמדו באותו מוסד חינוכי.