יום שישי למבצע שומרי החומות: החל מאתמול (שישי) אחר הצהריים החלו להישמע בבאר שבע והסביבה אזעקות תכופות שנמשכו גם לאורך הלילה. מספר שיגורים בוצעו לאזור, חלקן יורטו על ידי מערכת כיפת ברזל, אחרות נחתו בשטח פתוח. הבוקר (שבת) נפגע בניין מגורים בבאר שבע.
חוסיאס מונטנגרו, שדירתם של הוריו בקומה ה-16 בבניין נפגעה מפגיעת הרקטה, סיפר ל"מיינט באר שבע" כי, "במהלך הלילה ולפנות בוקר, נשמעו אזעקות בבאר שבע. סמוך לשעה 03:00 ההורים החליטו ללכת לישון בממ"ד. הם ישנו שם ולפתע, סמוך לשעה 06:00, שוב נשמעה אזעקה ומיד לאחר מכן נשמע 'בום' אדיר. הרקטה פגעה בדירה של ההורים שלי בקומה ה-16 של הבניין. כל הבית התנפץ והתמלא עשן. החלונות התנפצו ונפער חור בתקרה של הסלון. רסיס של הרקטה גם פגע במיכל מים על גג הבניין והבית הוצף. העיקר שאיש לא נפגע. זה הכי חשוב".
במשטרת ישראל דווח כ הבוקר (שבת) התקבל מידע אודות פגיעת פריט רקטי בבניין מגורים בבאר שבע. מתחקור ראשוני של שוטרים שהגיעו למקום נגרם נזק.
אין דיווח על נפגעים בגוף בשלב זה, מאחר וככל הנראה דיירי הבניין שהו במרחב המוגן. חבלן משטרה ממרחב הנגב הגיע למקום. במשטרה מזכירים לציבור להישמע להנחיות השוטרים ופיקוד העורף.
קראו גם:
1 צפייה בגלריה
מזירת האירוע בבאר שבע
מזירת האירוע בבאר שבע
מזירת האירוע בבאר שבע
(צילום: צלם לא ידוע, שימוש לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים)
במהלך הלילה ואירועי השיגורים לבאר שבע, העניקו חובשים ופראמדיקים של מד"א טיפול רפואי ופינו לבי"ח סורוקה שלוש נשים שנחבלו קל בדרכן למרחב המוגן, מהן אשה בת 78 עם חבלות בגפיים ובראש, אשה כבת 50 עם חבלה בגפיים ואשה בת 54 עם חבלה בפנים.
במהלך הלילה פונו למלר״ד (מיון) סורוקה 19 נפגעים. 16 במצב קל, על רקע נפילות בעת ריצה למרחבים מוגנים, 3 נפגעי חרדה. מתוכם אושפזו שתי נשים בשנות השבעים לחייהן. נכון לעכשיו (שבת) מאושפזים בסורוקה 15 נפגעים מתחילת האירועים
אתמול בערב (שישי) נפצע גבר באורח קל לאחר שרסיס רקטה פגע באופן ישיר ברכבו כאשר נסע בצומת גורל, מספר קילומטרים מהיציאה הצפונית של באר שבע.
עיריית באר שבע יחד עם פיקוד העורף, מי שבע, חברת חשמל וגורמים נוספים הגיעו הבוקר (שבת) לסייע בבניין שנפגע. בוצעו חיבור תשתיות, ניקיון האזור, הגשת סיוע על ידי שירותי הרווחה לצורכי הדיירים לרבות פינוים לדירות חלופיות במידת הצורך, ראשית לקשישים ולבעלי צרכים מיוחדים. לבד מהקומות האחרונות, חוברו מחדש החשמל והגז.
העובדים הסוציאליים ביצעו מיפוי, ואנשי מס רכוש הגיעו למקום. גם יחידת החילוץ העירונית והמתנדבים מסייעים במקום.
הציבור מתבקש שלא להגיע לאזור! ישנן התרעות להמשך ירי לעבר באר שבע. יש להישאר בסמוך למרחבים המוגנים. יש להתרחק משברי יירוט ורסיסים, לדווח למוקד 100 של המשטרה ולא לגעת בהם!
לעדכונים - חדשות באר שבע