הבוקר (שני) בשעה 06:10 התקבל דיווח במוקדי החירום 101 של מד"א ו-102 במרחב נגב ולוחמי האש, על שריפה שפרצה בדירה בקומה הראשונה, בבניין מגורים בן שלוש קומות, ברחוב הכ"ג בבאר שבע.
1 צפייה בגלריה
מזירת האירוע בבאר שבע
מזירת האירוע בבאר שבע
מזירת האירוע בבאר שבע
(צילום: דוברות כב״ה דרום)
עוד בדרכם למקום, נמסר ללוחמי האש כי בתוך הדירה הבוערת ישנה אישה אשר לכודה ולא ידוע מה מצבה. בהגעת צוותי הכיבוי למקום, החלו לוחמי האש בפעולות לסריקות אחר לכודים בדירה, כיבוי מוקד הבעירה וסריקות בכלל הבניין אשר היה אפוף עשן סמיך.
קראו גם:
במהלך הסריקות, אותרה אישה מבוגרת בדירה הבוערת ולוחמי האש חילצו אותה אל עבר כוחות הרפואה. חובשים ופראמדיקים של מד"א נאלצו לקבוע את מותה של אשה כבת 88.
חובש בכיר במד"א, ירון בראל ופאראמדיק מד"א אלעד שיף: "ראינו אש ועשן סמיך יוצא מדירה בקומה הראשונה, סיפרו לנו שבדירה מתגוררת אשה מבוגרת, והיה חשש גדול מאוד, מיד כשהאש כובתה וניתן היה להכנס לדירה, בוצעו סריקות ואיתרו אשה כבת 80 ללא סימני חיים, ולצערנו לא נותר לנו אלא לקבוע את מותה".
הושגה שליטה על השריפה. צוות מיוחד של חוקרי שריפות מתחנת באר שבע הגיע למקום וקבע כי השריפה נגרמה כתוצאה מתנור סלילים בדירתה.
מהמשטרה נמסר כי, עפ"י גורמי רפואה נקבע מותה של דיירת כבת 88. כוח משטרה במקום ונפתחה חקירה בשיתוף חוקר שריפות משירותי כבאות והצלה לישראל לבירור הנסיבות".
באירוע טרגי נוסף שהתרחש הבוקר (שני) נספתה פעוטה בת שלוש בשריפה שפרצה בדירה בפתח תקוה. גם במקרה ההוא הסיבה לשריפה נבעה ככל הנראה מאמצעי חימום.
לקראת גל הקור הפוקד את מדינתנו, בכבאות והצלה לישראל מזכירים, כי יש לבצע חימום באמצעי חימום בטיחותיים כמו רדיאטורים ומזגנים, כמו כן יש להרחיק את אמצעי החימום מחומרים דליקים על מנת למנוע התלקחות. זכרו, גם ללא מגע, קרינת החום של מכשירי החימום עלולה לגרום לשריפה. כמו כן, התקינו גלאי עשן המתריע על שריפה עוד בתחילתה ומאפשר הימלטות מהירה.
לעדכונים - חדשות באר שבע