זמן כניסת ויציאת השבת בירושלים
זמן כניסת השבת והדלקת נרות בירושלים: 18:51
זמן יציאת השבת בירושלים: 20:13
זמן כניסת ויציאת השבת בתל אביב
זמן כניסת השבת והדלקת נרות בתל אביב: 19:11
זמן יציאת השבת בתל אביב: 20:15
זמן כניסת ויציאת השבת בבאר שבע
זמן כניסת השבת והדלקת נרות בבאר שבע: 19:12
זמן יציאת השבת בבאר שבע: 20:13
זמן כניסת ויציאת השבת בחיפה
זמן כניסת השבת והדלקת נרות בחיפה: 19:04
זמן יציאת השבת בחיפה: 20:17
זמן כניסת ויציאת השבת בפתח תקוה
זמן כניסת השבת והדלקת נרות בפתח תקוה: 18:53
זמן יציאת השבת בפתח תקוה: 20:15
זמן כניסת ויציאת השבת במודיעין
זמן כניסת השבת והדלקת נרות במודיעין: 19:02
זמן יציאת השבת במודיעין: 20:14
זמן כניסת ויציאת השבת בטבריה
זמן כניסת השבת והדלקת נרות בטבריה: 19:02
זמן יציאת השבת בטבריה: 20:14
זמן כניסת ויציאת השבת בחדרה
זמן כניסת השבת והדלקת נרות בחדרה: 19:04
זמן יציאת השבת בחדרה: 20:16
זמן כניסת ויציאת השבת בנתניה
זמן כניסת השבת והדלקת נרות בנתניה: 19:04
זמן יציאת השבת בנתניה: 20:16
זמן כניסת ויציאת השבת בנהריה
זמן כניסת השבת והדלקת נרות בנהריה: 19:04
זמן יציאת השבת בנהריה: 20:17
זמן כניסת ויציאת השבת באשדוד
זמן כניסת השבת והדלקת נרות באשדוד: 19:11
זמן יציאת השבת באשדוד: 20:15
זמן כניסת ויציאת השבת באשקלון
זמן כניסת השבת והדלקת נרות באשקלון: 19:03
זמן יציאת השבת באשקלון: 20:15
זמן כניסת ויציאת השבת בעפולה
זמן כניסת השבת והדלקת נרות בעפולה: 19:02
זמן יציאת השבת בעפולה: 20:15
זמן כניסת ויציאת השבת ברחובות
זמן כניסת השבת והדלקת נרות ברחובות: 19:03
זמן יציאת השבת ברחובות: 20:15
זמן כניסת ויציאת השבת בראשון לציון
זמן כניסת השבת והדלקת נרות בראשון לציון: 19:03
זמן יציאת השבת בראשון לציון: 20:15
זמן כניסת ויציאת השבת בבני ברק
זמן כניסת השבת והדלקת נרות בבני ברק: 19:11
זמן יציאת השבת בבני ברק: 20:15
זמן כניסת ויציאת השבת בחולון
זמן כניסת השבת והדלקת נרות בחולון: 19:03
זמן יציאת השבת בחולון: 20:15
זמן כניסת ויציאת השבת באילת
זמן כניסת השבת והדלקת נרות באילת: 18:58
זמן יציאת השבת באילת: 20:08
פרשת השבוע: "במדבר" / עינת ברזילי
פרשת במדבר פותחת את חומש במדבר המכונה גם ספר הפקודים, על שום המפקדים שנערכים לבני ישראל. כל מי שיש לו סבתא, יודע שלא סופרים נכדים, טפו, חמסה, מחשש עין הרע, אולם כאן המפקד אחרי יציאת מצריים, מבית עבדים אל החירות בדרך לריבונות בארץ ישראל, נועד לסמל שייכות ולבנות זהות לאומית.
הפרשה פותחת בשמות הנשיאים של כל שבט: הראשון בהם לפי סדר הילודה, הוא שבט ראובן. אולם כאשר השבטים חונים בצורת ריבוע סביב המשכן, כפי שציווה הקב"ה בסיני: "עשו לי מקדש ושכנתי בתוכם", לפתע הסדר משתנה! בכל צלע של הריבוע משובצים שלושה שבטים, הצלע החשובה ביותר, מקום החניה הטוב ביותר אם תרצו, מוענק ליהודה, יששכר וזבולון (זוכרים את השיר שאו ציונה נס ודגל, "דגל מחנה יהודה"?) ואילו ראובן שמעון וגד (במקום שבט לוי שמשרת במשכן) יורדים לצלע השניה.
הסיבה היא, שמקומות של כבוד ביהדות, לא מוענקים לאדם רק לפי סדר הילודה, או זכות ראשונים אלא לפי מעשיו. ראובן חטא, ואף שמעון חטא בענישה הקולקטיבית של אנשי שכם כשסיכן את בני ישראל, ואילו יהודה הוכיח מנהיגות ואומץ ולכן ניצב בראש.
ובכל זאת, חשוב לציין שלכל הדגלים כולם, על צבעיהם השונים, יש מקום סביב המשכן והם נעים יחד לא כראש חץ, אלא בדבוקה. יחד שבטי ישראל.
שבת שלום.
עינת ברזילי היא דוברת ארגון "קולך" ומרצה לתרבות ישראלית
פורסם לראשונה: 12:39, 18.05.23