יהודה טויזר (69), אביו של מור טויזר (29) שנרצח בעקבות טעות בזיהוי לפני כשלושה חודשים, הובא היום (שלישי) למנוחות בבית העלמין צור שלום בקרית ביאליק, לא הרחק מהקבר של בנו. אלירן טויזר, בנו סיפר: "קבעתי עם אבא להגיע לשיעור לזכרו של מור, אבל אבא לא ענה, לאחר מכן מצאו אותו מת במיטתו בבית מלון בנהריה שבו התאכסן, בדיוק ביום שחל יום ההולדת 30 של מור. אבא לא הצליח לשאת את הצער".
4 צפייה בגלריה
יהודה טויזר ז"ל
יהודה טויזר ז"ל
יהודה טויזר ז"ל
(צילום: פרטי)
רק לפני כשלוש חודשים ספגה משפחת טויזר מכה קשה. בנם הבכור, מור (29), נרצח בעת שרכב על האופנוע בדרכו לביתו בקרית ביאליק. מתנקשים ירו בראשו בשל טעות בזיהוי, מור נפצע אנושות ונפטר מפצעיו לאחר כשלושה ימים.
אלירן טויזר סיפר הערב (שלישי) למיינט קריות: "מור היה בקשר קרוב עם אבא שלי, הוא מילא את חייו וכשמור נרצח אבא לקח את זה קשה. כבר שנים ארוכות שאבא מטופל נגד דיכאון, אבל בחודשים האחרונים מאז הרצח המצב שלו החמיר. אבא איבד גם את אחותו כחודש לאחר מכן, והוא נפטר משברון לב".

4 צפייה בגלריה
מור טויזר ז"ל
מור טויזר ז"ל
מור טויזר ז"ל
(צילום: באדיבות המשפחה)

האב יהודה התגורר לאחרונה בחיפה, יחד עם אחותו, ועבד במשך שנים ארוכות כמנהל עבודה במפעל אגם. אלירן: "ביום חמישי האחרון הוא החליט ללכת למלון בנהריה ואני באתי לבקר אותו בחמישי ובשישי. היינו יחד, דיברנו, והוא היה נראה יחסית בסדר. הוא לקח את הכדורים שלו. קבענו להיפגש בשבת, אבל בעקבות מזג האוויר לא יכולתי להגיע אליו. במוצאי השבת קבענו שניפגש למחרת בביתו של מור - לשיעור תורה לזכרו. זה היה התאריך של יום ההולדת של מור. אבל אבא שלי לא ענה לטלפונים".

'אבא שלך נפטר'

"חשבתי שהוא עסוק או שהלך לישון ונסעתי לבד לשיעור. בסוף השיעור התקשרתי אליו וכשהוא עדיין לא ענה, התקשרתי לדלפק הקבלה במלון ואמרתי להם שאבא שלי מתאכסן אצלם וביקשתי שילכו לבדוק בחדרו. זמן קצר לאחר מכן חוזר אליו מישהו מהמלון ואומר לי 'אני משתתף בצערך, אבא שלך נפטר'. הייתי בהלם".


4 צפייה בגלריה
אלירן טויזר
אלירן טויזר
"אבא לא הצליח לשאת את הצער". אלירן טויזר
(צילום: פרטי)

זמן קצר לאחר מכן התקשר שוטר אל אלירן: "אני כבר הייתי בדרכי למלון, המום לגמרי, התקשר אלי שוטר ואמר לי כי הוא נמצא במקום, שאל אותי אם אני רוצה לעשות נתיחה שלאחר המוות כדי לקבוע את סיבת המוות. התייעצתי עם המשפחה שביקשו ממני להחליט, אבל השוטר אמר לי 'אין כאן חשד לפלילים, אבא שלך מת מוות טבעי, הוא אפילו לא לקח את הכדורים של יום ראשון בבוקר. מזה אני מבין שהוא כנראה נפטר בבוקר ורק מצאו אותו בלילה".

4 צפייה בגלריה
זירת הרצח בקרית אתא
זירת הרצח בקרית אתא
זירת הרצח בקרית אתא
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)

בעת השבעה על מור סיפר האב יהודה למיינט קריות: "מור היה הילד הכי טוב בעולם, כל הזמן היה מכבד את ההורים שלו ודואג למשפחה שלו. בגלל עבריינים ופושעים אנחנו איבדנו את הבן שלנו. אני כל הזמן אמרתי לו שקרית אתא נהייתה מקום מסוכן וביקשתי ממנו לא לנסוע שם בלילות".
אלירן: "אבא ומור היו קשורים, הם היו נפגשים הרבה, יושבים יחד, הולכים למסעדה, והמוות של מור זה מכה קשה לכולנו, ובעיקר לאבא. כולם המומים ממה שקרה זו מכה אחת אחרי השנייה. אני לא מאמין שאני עכשיו אדבר על אבא בלשון עבר. הוא בדיוק אמר לי בימים האחרונים: 'אני אדאג לך כשתתחתן' ותכנן לקחת את הנכדה, בתו שאל מור, לטיול, שנצא יחד, אולי קצת להתרפא ממה שקרה. בסוף קיבלנו עוד מכה קשה".