זה קרוב לחודשיים שר', נער כבן 16 וחצי, תלמיד כיתה י"א באחד מבתי הספר התיכוניים באזור הנגב, אינו פוקד את ספסל הלימודים. הסיבה לכך, על פי טענת הוריו, נעוצה בכך שהנהלת בית הספר מסרבת לכבות את הקרינה האלחוטית בכיתות בהן אמור לשהות בנם, מאחר והוא רגיש לקרינה עד כדי פגיעה בבריאותו.
"לבן שלנו", מציינים ההורים, "יש אישור רפואי שהוא אינו יכול לשהות בכיתה כל זמן שיש בה קרינה אלחוטית שקיימת מרשתות אלחוטיות של בית הספר ומהטלפונים הניידים של התלמידים שנמצאים עימו בכיתה. כל מה שנדרש זה רק לכבות את רשת הוויי.פיי ושהטלפונים הניידים של התלמידים יהיו מכובים. הקרינה בתוך בית הספר היא בעוצמות מסוכנות שאינן מאפשרות לבן שלנו להיות בין כותלי בית הספר".
1 צפייה בגלריה
בעיות בריאות שקשורות לחשיפה | אילוסטרציה: שאטרסטוק
בעיות בריאות שקשורות לחשיפה | אילוסטרציה: שאטרסטוק
בעיות בריאות שקשורות לחשיפה | אילוסטרציה: שאטרסטוק
לדברי הוריו של הנער, הם הבחינו בתופעות בריאותיות אצל בנם בחודשים האחרונים, בהם כאבי עיניים, בעיות בשמיעה, נפיחות בצוואר וכאבי ראש, והם מקשרים זאת לחשיפה לקרינה בבית הספר בו הוא לומד. ההורים גם מציינים כי לפני שאובחנה רגישותו של בנם לקרינה, לא היתה לו כל בעיה רפואית.
"לא יתכן", טוענים ההורים, "שתלמיד מצטיין שאמור לגשת לבגרויות בעוד חודשים אחדים נאלץ להפסיד לימודים, כאשר כל יום לימודים הוא קריטי להצלחה בבגרויות בשנה הנוכחית. כמו כל ילד אחר עם בעיה רפואית מגיע לו לקבל את התנאים הנדרשים כדי שיוכל ללמוד. בבית הספר יש רשת קווית שמכסה את כל הצרכים הפדגוגיים, ולכן לא ברור למה הרשת האלחוטית פועלת כל היום בניגוד לצרכים ולהנחיות".
יצויין כי על פי חוזר מנכ"ל משרד החינוך, נאסר השימוש בטלפונים ניידים, מצלמות וטאבלטים במהלך השיעורים בכיתות, אלא אם ניתנה הנחייה לפעילות חינוכית־לימודית מוגדרת על ידי הצוות החינוכי. עוד נאמר בחוזר מנכ"ל כי "בשטח בית הספר יש לכבות את התקשורת האלחוטית בהתקני קצה בעלי יכולת אלחוט, דוגמת טלפונים אלחוטיים וסלולריים, טאבלטים ומחשבים ניידים, כשלא נעשה בה שימוש במסגרת הלימודים".
ממשרד החינוך נמסר בתגובה: "בית הספר מתייחס בכובד ראש לטענות ההורים. בתוך כך בית הספר ביצע בדיקת קרינה מקיפה על ידי גורם מוסמך. רמות הקרינה נמצאו תקינות. כמו כן, בית הספר הציע להורים חלופה לימודית כדי למנוע הפסד ימי לימוד עד להסדרת הנושא. מפקח המחוז הינחה את בית הספר והרשות המקומית לקיים הליך הידברות עם המשפחה על מנת להגיע לפתרון מוסכם שיאפשר את חזרת התלמיד לשגרת לימודים. בהתאם לכך בית הספר הקים צוות לבחינת הנושא".
מהרשות המקומית, שבתחום שיפוטה נמצא בית הספר, נמסר בתגובה: "מיד עם קבלת תלונת המשפחה לגבי חששה מרמת הקרינה, פעל בית הספר במלוא הרצינות. נעשתה פנייה למשרד החינוך בבקשה לביצוע בדיקות קרינה מקיפות. בבדיקה שנערכה בכיתות ובמרחב הבית־ספרי נמצאו רמות קרינה תקינות לחלוטין, אשר עומדות בכל התקנים המתחייבים. התוצאות הוצגו למשפחה, שמסיבה לא ברורה מסרבת לקבלן. נעשו עוד מספר פניות להורים במטרה למצוא דרך להחזיר את התלמיד לשגרת הלימודים ולמנוע נזק מאובדן ימי הלימוד. הנושא נמצא בטיפול גורמי המקצוע במשרד החינוך וברשות המקומית בתחום הביקור הסדיר. בית הספר והרשות המקומית ימשיכו לפעול לחזרתו של התלמיד לספסל הלימודים".