מדי בוקר חוצים מאות תלמידי בית הספר היסודי 'יפה נוף' שבשכונת רמות בבאר־שבע את הכביש ברחוב נחום שריג, הסמוך לבית הספר, כביש עמוס בתנועת כלי רכב, שאין בו פסי האטה בקטע ליד בית הספר וגם לא מופעל במקום פרויקט "משמרות הזה"ב".
בעבר כבר פנו הורים לתלמידים בבית הספר לעיריית באר־שבע בנושא, אך לטענת ההורים, העירייה לא אישרה את הפעלת פרויקט משמרות הזה"ב.
"לצערי", ציינה השבוע טניה זלצר, אם לשני ילדים בני תשע וחצי ושמונה וחצי הלומדים בבית הספר, "עד היום לא בית הספר ולא עיריית באר־שבע השכילו להבין את הסכנה הממשית הנשקפת לילדינו מדי יום בעת חציית הכביש בבוקר לפני תחילת הלימודים ובסיומם. רוב רובם של ההורים עובדים, ילדינו הולכים לבדם לבית הספר וחוזרים בצהריים ללא צהרון.
"על מנת שאנחנו ההורים נוכל להיות רגועים ולהשקיט את החשש הכבד והיומיומי מליבנו, אנו מבקשים להפעיל לאלתר את פרויקט משמרות הזה"ב בבית הספר וללא דיחוי. מדובר כאן בסכנת נפשות. זה פשוט נורא. אנחנו לא מתכוונים לוותר. נמשיך להיאבק עד שהנושא יוסדר ותובטח בטיחות ילדינו".
בסוף השבוע שעבר שיגרה זלצר פנייה בנושא למחזיקת תיק החינוך בעיריית באר־שבע וממלאת מקום ראש העירייה, ד"ר חפצי זוהר, בו היא ציינה כי "בכוונת ההורים להעלות את הנושא הזה לסדר היום בחשיבותו בכל אמצעי שיידרש על מנת להבטיח את בטיחות ילדינו". עם זאת, יש גם הורים שמתריעים על התשתיות בסביבת בית הספר וגורסים כי לא יסכימו שילדיהם ישתתפו בפרויקט משמרות הזה"ב כל עוד לא יתוקנו הליקויים במקום.
"תנאי הכביש מאד מסוכנים", ציינה אם לתלמידות בבית הספר, "מעבר החצייה ממוקם בסיבוב ושדה הראייה מאוד בעייתי. אני לא אסכים שהילדות שלי יעמדו במעבר חצייה, עם כל הרצון החינוכי שעומד מאחורי הפרויקט הזה. אין מדרכה מסודרת, אין פסי האטה. זה פשוט מסוכן. אנשים חונים על המדרכות. צריך לדאוג קודם לתשתית מסביב לפני שמציבים ילדים במשמרות הזה"ב".
"לא פעם ולא פעמיים", מציינת אם נוספת, "הורים עולים עם הרכבים שלהם על המדרכה סמוך למעבר החצייה וחוסמים אותו. טוב שלא עולים על הילדים עצמם. משמרות הזה"ב, לדעתי, לא יעזרו".
מעיריית באר־שבע נמסר בתגובה: "אכן מדובר בפנייה שהתקבלה והועברה לטיפול הגורמים המקצועיים לנושא בטיחות בדרכים. כידוע, מדובר באזור חדש שנבנה ובהיעדר תשתיות מתאימות בצמתים לא היה ניתן לבצע סימון מעבר חצייה ולהציב משמרות זה"ב. בימים אלו בודקים אנשי המקצוע את התשתיות כדי לאפשר ולאשר הצבת משמרות זה"ב בסמוך לבית הספר".