1 צפייה בגלריה
צילום המחשה: shutterstock
צילום המחשה: shutterstock
צילום המחשה: shutterstock
תושב חורה הורשע לאחרונה על ידי בית משפט השלום בבאר-שבע בגין הנפקת חשבוניות מס פיקטיביות בהיקף של 720 אלף שקל. העונש - חמישה חודשי מאסר אשר ירוצו בדרך של עבודות שירות. כמוכן הוטל עליו גם קנס בסך של 7,000 שקל.
התיק בפרשה הזו נוהל על ידי עו"ד עינב לוי מהמחלקה המשפטית מכס ומע"מ באר-שבע. על פי כתב האישום, שהוגש לבית משפט השלום בבאר-שבע, הנפיק הנאשם במשך חודשיים, בין החודשים אוגוסט-ספטמבר 2012, שלוש חשבוניות מס על שם חברה לגינון ובנייה, בעוד הוא אינו הבעלים שלה או מנהל בחברה וזאת מבלי שעשה או התחייב לעשות את העסקאות שבגינן הונפקו החשבוניות. הנאשם, כך נטען בכתב האישום, מסר את החשבוניות לחברה אחרת והביא לכך שהיא תתחמק מתשלום מס שהיא חייבת בו.
על פי כתב האישום, סכום החשבוניות, שהוציא הנאשם עמד על סכום של 722,466 שקל וסכום המע"מ שנגרע מקופת המדינה עמד על סך של 102,797 שקל.
בכתב האישום נטען, כי "במעשיו גזל הנאשם סכומי כסף מהקופה הציבורית ופגע בערך השוויון ובנשיאת נטל החבות במס".
במסגרת הסדר טיעון הודה הנאשם בעבירות המיוחסות לו ונטל אחריות על מעשיו. כמוכן, הוא שילם את מלוא חובו לקופת המדינה שנבע מאי תשלום המס כנדרש בחוק.
בהכרעת הדין ציינה שופטת בית משפט השלום בבאר-שבע, שרה חביב, כי "מדובר בעבירות אשר פוגעות פגיעה חמורה בערך השוויון. הקופה הציבורית נפגעת והדבר גורר גם פגיעה בכיסו של כל אזרח ואזרח".