2 צפייה בגלריה
הכניסה לבסיס נבטים. צילום: הרצל יוסף
הכניסה לבסיס נבטים. צילום: הרצל יוסף
הכניסה לבסיס נבטים. צילום: הרצל יוסף
התקדמות משמעותית נרשמה בימים האחרונים לקראת פתיחת שדה תעופה בינלאומי בנבטים. תחילה היה זה ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ששלח ביום חמישי האחרון מכתב לראש עיריית דימונה המכהן גם כיו״ר הרשות לפיתוח הנגב, בני ביטון, ובו הודיע כי הנחה להקים צוות, שיבחן מחדש את ההיתכנות הביטחונית של פתיחת שדה תעופה בין לאומי בנבטים,עוד אמר כי ההמלצה תוגש בתוך 60 יום.
ראש עיריית דימונה סיפר שבמהלך דיון מקצועי שהתקיים בלשכת רוה״מ בנושא, בו השתתפו מומחים מתחום התעופה, לרבות מפקד חי״א לשעבר, אליעזר שקדי, נאמר כי ניתן יהיה להפעיל את שדה התעופה הבינלאומי בנבטים תוך שנתיים.
״זוהי בשורה גדולה לנגב ולמדינת ישראל. שדה התעופה האזרחי יספק 10,000 מקומות עבודה ישירים ועוד 10,000 עקיפים לתושבי הנגב. מדובר בהחלטה דרמטית שתשפיע באורח משמעותי על תושבי הנגב ותושבי המדינה כולה״, אמר.
בעקבות כך הודיע היום (ראשון) גם שר התחבורה, בצלאל סמוטריץ', כי הורה לבחון מחדש את צורכי התעופה של מדינת ישראל. את הדברים אמר שר התחבורה סמוטריץ׳ בתום דיון ממושך בו השתתפו ראשי רשויות מהצפון ומהדרום.
2 צפייה בגלריה
צילום: באדיבות מועצת הנגב
צילום: באדיבות מועצת הנגב
צילום: באדיבות מועצת הנגב
השר הודיע כי הוא מצטרף עקרונית לנאמר במכתב ששיגר ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לראש עיריית דימונה.
ראש עיריית באר שבע, רוביק דנילוביץ׳: ״אני שמח ששר התחבורה סמוטריץ׳ החליט לבחון באופן רציני ועמוק את החלופה הנכונה והזמינה ביותר למדינת ישראל, שדה התעופה בנבטים. נמשיך, יחד עם ממשלת ישראל וגורמי המקצוע, לקדם את הנושא, עד להחלטה סופית בנדון״.