כנראה שאין גבול לניצול אבלן של משפחות שאיבדו את יקיריהן בשעותיהן הקשות ביותר.
לפני כחצי שנה נפטר תושב באר שבע ונקבר בבית העלמין החדש בעיר. בהמלצת הרב, שניהל את ההלוויה, כך סיפר השבוע מיכאל, בנו של הנפטר, יצרה המשפחה האבלה קשר עם מי שהוצג בפניה כקבלן מצבות על מנת שזה יקים מצבה על קברו של האב המנוח לקראת מועד האזכרה בתום 30 ימי האבל.
"האיש שהציג עצמו כקבלן מצבות", סיפר מיכאל, "הציג בפנינו פרוספקט של דוגמאות למצבות ואנחנו בחרנו מצבה שתוקם על קברו של אבי המנוח. שילמתי לאיש מקדמה של 400 שקל במזומן ועוד 8,100 שקל באמצעות כרטיס אשראי.
"בדיעבד התברר לי שהוא המציא לנו חשבונית מזויפת. כשהגענו לבית העלמין ביום האזכרה חשכו עינינו. על קברו של אבי מצאנו מצבה שבורה ובכלל שלא בהתאם להזמנתנו. התקשרנו לאיש וכל הזמן הוא הבטיח לבוא ולתקן, אבל מאז שום דבר לא קרה ולמרות כל הבטחותיו, המצבה לא תוקנה. לא רק שאנחנו באבל כבד על מות האב, עכשיו אנחנו גם מתמודדים עם הפגיעה בנו כתוצאה מהמעשה הזה, שהוא פשוט הונאה ונוכלות".
לדבריו של מיכאל, התברר לו באחרונה כי הוא לא לבד בסיפור הזה וכי יש משפחות נוספות שנפלו קורבן לאותו אדם ובכוונתו להגיש תלונה למשטרה בגין הונאה.
לפני כחודש התברר בבית המשפט לתביעות קטנות בתל-אביב, כי אותו אדם, תושב באר שבע, השתמש בחברה לייצור מצבות כצינור להעברת כספים במסגרת התקשרות עסקית בין הצדדים וכי חיובי האשראי תמורת השירותים שהבטיח עברו דרך אותה חברה. בפסק דין, שנתן בית המשפט לתביעות קטנות אשר דן בתביעה שהוגשה נגד אותה חברה, נדחתה התביעה על ידי השופט בנימוק כי על מגישי התביעה לאתר את הנתבע הנכון, כלשון פסק הדין, ולהגיש נגדו כתב תביעה.
כזכור, לפני כשבע שנים נדון תושב באר-שבע, ל-15 חודשי מאסר בפועל וגם הוטל עליו לשלם פיצויים בסכום של 45 אלף שקל למשפחות אותן הוא הונה. כתב האישום ייחס לו אז עבירות קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות ועבירה של איומים.