1 צפייה בגלריה
בניין עיריית באר שבע. צילום: הרצל יוסף
בניין עיריית באר שבע. צילום: הרצל יוסף
בניין עיריית באר שבע. צילום: הרצל יוסף
בדיון שהתקיים בוועדת הביטחון של עיריית באר שבע הועלו נתונים מדאיגים ובעלי השפעה ישירה על ביטחונם של התושבים. התברר כי ישנה ירידה משמעותית במספר המתנדבים למשמר האזרחי.
בוועדה התברר כי כיום ישנם כ-300 מתנדבים על שני שוטרים בשכר בלבד. "אני מצר על העובדה שאין 1600 מתנדבים כבעבר, ההתרתעה באמצעות המתנדבים יכולה להביא להצלחה", אמר יו"ר הוועדה, שמעון טובול.
יש לציין כי נוכחותם של המתנדבים בסיורים בשכונות, בתנועה ואפילו בבילוש נגזרות מהיותם מתלווים לשוטר ומסמכויותיו, ולכן יש לכך השפעה ישירה על ביטחונם האישי של תושבי העיר.
יתכן שהסיבה להתנדבות המועטה קשורה להחמרת תהליך קליטת המתנדבים. לדברי נציג השר לביטחון פנים, סגן ניצב יוסי אביסרור, "תהליך הקליטה החמיר, כל מתנדב כיום עובר דרך קב"ט (קצין ביטחון)".
עם זאת אמר יו"ר הוועדה טובול באותו דיון כי, "המשטרה הולכת על איכות ולא כמות", וקרא להמשיך לגייס מתנדבים בעיקר לצורך סיורים שכונתיים.
אחד מחברי הוועדה שהוא מתנדב ותיק במשמר האזרחי ביטא אף הוא את תחושותיו ואמר במילה אחת כי הוא "מודאג". מתנדבים אחרים העלו טענה על כך שהיחס כלפיהם אינו אישי כבעבר, ויתכן שגם זו אחת הבעיות שגורמת למיעוט המתנדבים.
לאור המחסור והצורך במתנדבים נוספים, הוחלט לצאת במסע פרסומי הסברתי על חשיבות ההתנדבות למען החברה.