2 צפייה בגלריה
הפגנת הילדים והוריהם מול העירייה | צילום: הרצל יוסף
הפגנת הילדים והוריהם מול העירייה | צילום: הרצל יוסף
הפגנת הילדים והוריהם מול העירייה | צילום: הרצל יוסף
"ב-1 לספטמבר לא נשלח את ילדינו לבית הספר. הם ישארו בבית", כך אומרים הבוקר (שני) הורים זועמים שהגיעו להפגין עם ילדיהם ברחבת עיריית באר שבע.
המפגינים הם הורים לילדים המתגוררים בשכונת רמב"ם בעיר, וילדיהם למדו בבית הספר היסודי "בארי". התלמידים עולים בשנה הבאה לכיתה ז', ועל פי ההורים היו אמורים לעבור ללמוד בחטיבה במקיף ו', יחד עם חבריהם לספסל הלימודים.
אולם לטענת ההורים, העירייה החליטה לשבץ אותם דווקא במקיף ג' המרוחק ממקום מגוריהם, וכל בקשתם לאפשר להם ללמוד במקיף ו' עלו בתוהו. לדברי ההורים, הנימוק שקיבלו מהעירייה לסירוב הוא "החלטה מקצועית".
ההורים החליטו לא לשתוק והבוקר יצאו למחאה, וטוענים שהנפגעים העיקריים מההחלטה הם ילדיהם בני ה-12. "פשוט עשו הפרדה בין הילדים", מספרת מיכל, אם לאחד הילדים ומסבירה: "הילדים לא חווים את החוויה שלפני פתיחת שנת הלימודים, בעוד קבוצה אחרת של תלמידים שהתקבלו למקיף ו' נמצאים בגיבוש, אפילו פתחו קבוצת וואטסאפ, והילדים שלנו נותרו בחוסר וודאות, לא יודעים מה יהיה איתם".
2 צפייה בגלריה
הילדים המפגינים | צילום: הרצל יוסף
הילדים המפגינים | צילום: הרצל יוסף
הילדים המפגינים | צילום: הרצל יוסף
אחד התלמידים, שעמד עם שלט ועליו הכיתוב: "מפרידים אותי מחבריי", התקשה לדבר ודמעות בעיניו. "איפה הערבות ההדדית, היכן כל אלה שמדברים על שוויון הזדמנויות, אנחנו מרגישים שמורחים אותנו, לא נשב בשקט, הילדים שלנו הם לא כלי משחק", מסכמים ההורים שמתכוונים להציב משמרת מחאה קבועה מול העירייה ואף להחריף את המחאה.
מעיריית באר שבע נמסר:
"כידוע, מערכת החינוך בעיר באר שבע נחשבת דינאמית, צומחת ומתפתחת כל העת. מנהל החינוך נערך מידי שנה יחד עם הנהלת המחוז במשרד החינוך ובוחן מגמות, שינויים דמוגרפיים, ביקוש , היצע וכו'.
כזכור, לפני כשלוש שנים בתום מהלך מקצועי משותף לכלל גורמי המקצוע, להנהגת ההורים ולהנהלת בית הספר, הוחלט על שינוי אזורי רישום. השיקולים המגוונים הוסברו לכולם ונבנה מהלך רב שנתי שיאפשר יישום מיטבי תוך התחשבות בתלמידים וההורים.
לכל אורך הדרך גילה מינהל החינוך רגישות רבה וקשב רב להורים ולבקשותיהם, נושאים שהועלו טופלו במהרה ולשביעות רצונם כדוגמת הסדרת קו אוטובוס שיקל על התלמידים וינגיש את המקיף לאזור המגורים של התלמידים. מנהלת מקיף ג וצוותה קיימה מספר מפגשים עם הנהגת ההורים במטרה ובשאיפה להקל על השינוי ולאפשר השתלבות מיטבית של התלמידים .
כחלק מהמהלך המוסכם על כולם והיישום המדורג, אושרו גם איחודי אחים (אגב לא רק כבקשה חריגה של תלמידי בארי בלבד אלא בראייה מערכתית של כל בקשות האיחוד בכל העיר לכל המקיפים גם יחד – שוב מתוך ראיית טובת הילדים וההורים) והכל נעשה בוועדה מקצועית ששקלה כל בקשה לגופה תוך אישורים מקצועיים אך ורק על פי הקריטריונים והמדיניות.
יש להצטער, למרות הסיכום והמהלך המשותף אותם הורים מסרבים ליישום ההחלטה. לאותם הורים עומדת הזכות להגיש ערעור נוסף למשרד החינוך. יש לציין, שראשי החינוך בעירייה נפגשו מספר פעמים עם ההורים כדי להסביר את הדברים ובמיוחד להבהיר להם, שהילדים יוכלו להשתלב באופן מיטבי במקיף ג' ".