1 צפייה בגלריה
מכת חיפושיות בעיר הבה"דים. צילום: אלחנן שושן
מכת חיפושיות בעיר הבה"דים. צילום: אלחנן שושן
מכת חיפושיות בעיר הבה"דים. צילום: אלחנן שושן
נחשולי חיפושיות שחורות פשטו על אזורים בבאר-שבע וסביבתה ואף תועדו על ידי תושבים שנקלעו למטרד המפתיע. במספר מקומות, כגון במתחם המסחרי 'מבנה' וברחובות הסמוכים, התגלה ריכוז של חיפושיות שחורות, מה שגרם לבהלה בקרב צעירים שבילו במתחם והגיעו לקניות.
"זה ממש מפחיד ומגעיל", סיפרה צעירה בשם חנה שנקלעה למקום וחזתה במו עיניה בכמויות גדולות של חיפושיות בחניית כלי הרכב, "האמת שחששתי כי היו כמויות גדולות ולא ידעתי מה זה, נמלטתי ישר למכוניות כי חששתי שידבקו בי".
גם אוריה מנחם חוותה את התופעה כשיצאה מסרט במתחם "מבנה": "אני יוצאת מסרט ומתחילה לקפץ ביניהם. כל האזור מפוצץ! יש אלפים כאלו!", כתבה בפוסט שפרסמה בפייסבוק, "הדילמה בין איך לקפץ ביניהם ואיך לעלות לאוטו בלי שיעלו איתך עוד 50 כאלו. מה שצילמתי פה זה התמצית של התמצית. ולא, אני לא מגזימה!".
גם תושבים מנתיבות, אופקים ודימונה דיווחו על חיפושיות שחורות, ועל החשש שמזיקים הללו יגרמו לנזק סביבתי ובעיקר החשש מנזק בריאותי. קיים חוסר בהירות לגבי סוגי החיפושית שהתפשטו באזורנו ומה היקף התופעה, אולם ידוע על סדרה חרקים שבה מינים רבים מתבייתים בכל סביבה אפשרית.
בשלב זה פנינו לעיריית באר-שבע וביקשנו לדעת האם הם מודעים לתופעה ואם כן כיצד הם מתכוונים לטפל בה כדי שלא תתפשט למקומות נוספים. תגובת העירייה תובא לכשתתקבל.