2 צפייה בגלריה
מליאת הכנסת. צילום: אלכס קולומויסקי
מליאת הכנסת. צילום: אלכס קולומויסקי
מליאת הכנסת. צילום: אלכס קולומויסקי
המרוץ על מושב בכנסת במשבצת שריון השמורה לנציג הנגב ברשימת הליכוד מתחמם. המתמודדים לא מבזבזים זמן וכבר החלו בלובינג, בניסיון לגייס תומכים חברי מרכז הליכוד שיכריעו מי יישב בבית המחוקקים.
המאבק הולך להיות על כל קול וכבר נרקמים דילים בין קבוצות כדי לקדם את מועמדם, כשברקע אנחנו שומעים על סכסוכים ומריבות.
תשעת המתמודדים על מקום בכנסת הם: עו"ד פיני דלויה, מוותיקי סניף הליכוד בבאר שבע שכיום מתגורר בעומר, עו"ד הרווה מימון, המשמש כיו"ר הנהלת סניף הליכוד בבירת הנגב, שלום דנינו, אחיו של ראש עיריית אופקים, איציק דנינו, גבי קדוש, לשעבר ראש עיריית אילת, עו"ד ליאור קצב, לשעבר ראש עיריית קריית מלאכי ואחיו של משה קצב, ולדימיר הרצברג, פרופ' לפיזיקה גרעינית מבאר שבע, מאיר בני מזגיני, תושב אילת וחבר הסניף המקומי, וד"ר שלמה קרעי משדרות.
סגן ראש עיריית באר שבע, שמעון בוקר, המשמש כיו"ר מועצת סניף הליכוד המקומי, הודיע על תמיכתו המוחלטת בעו"ד הרווה מימון. בוקר שעקץ את המתמודדים האחרים אמר: "מכל המועמדים שיש בדרום הרווה מימון הכי מתאים והכי ראוי, הרזומה שלו יותר טוב מכולם, מעולם לא עזב את סניף הליכוד בבאר שבע ולא זגזג כפי שאחרים עשו. הפעם נעשה הכל שנציג מבאר שבע יבחר לכנסת, זה יהיה כבוד לנו וכבוד לעם ישראל".
2 צפייה בגלריה
(משמאל) שמעון בוקר. צילום: יגאל ברמן
(משמאל) שמעון בוקר. צילום: יגאל ברמן
(משמאל) שמעון בוקר. צילום: יגאל ברמן
דבריו של בוקר עוררו זעם רב. עו"ד פיני דלויה, שהוא גיסו של עו"ד הרווה מימון, מסר בתגובה: "שיטת המקלות בגלגלים לא תעבוד, כי הבחירה היא בידי חברי המרכז והם אלה שיכריעו את מי הם רוצים לראות בכנסת".
עו"ד דלויה הוסיף ואמר: "אני האיש האותנטי ביותר למשבצת הנגב, כשהמשבצת אמורה לבטא את היכולות של האיש שימלא את תפקידו על מנת להטיב עם הנגב בעסקים, בתחבורה ובכל התחומים האחרים".
עו"ד דלויה ניצל את ההזדמנות ופנה לגיסו הרווה מימון: "אני מצפה מגיסי, שעזרתי לו בליכוד ובחיים המשפחתיים, שיסיר את מועמדותו ויתמוך בי, כולם זוכרים שבפעם הקודמת שהתמודד קיבל את מספר הקולות הנמוך ביותר".
כל הניסיונות לקבל את תגובתו של עו"ד מימון עלו בתוהו והוא בחר לא לענות.
בתוך כך, רשימת המתמודדים לנציג הנגב בעשיריה השלישית של הרשימה עדיין לא סגורה סופית, משום שבית הדין של הליכוד עיכב את החלטתו בעניינו של גלעד שרון, בנו של ראש הממשלה המנוח, אריאל שרון.
גלעד הודיע כי יתמודד לכנסת במשבצת הליכוד המשוריינת לנגב, אולם חברים בתנועה, ובעיקר המפונים מגוש קטיף, מתנגדים נחרצות, בשל טענתם כי גלעד שרון הוא זה שתמך בעמדת אביו לפנות את הישובים ובהקמת תנועת 'קדימה', מהלך שפגע בליכוד.
בשולי הדברים נזכיר, כי מעולם לא נבחר לכנסת חבר ליכוד מבאר שבע.