מרגישים שפיספסתם כמה אייטמים מעניינים? סקרנים לשמוע מה קורה בעיר הסמוכה? הנה הסיפורים החמים שפרסמנו השבוע ברשת מיינט.
האם אי ידיעת השפה העברית מכשילה תלמידים במבחני הנהיגה המעשיים? במיינט ירושלים מספרים על מורה לנהיגה ממזרח העיר שפנתה לפני מספר ימים למפקח על הבוחנים במשרד התחבורה, לאחר שלדבריה, בוחן הכשיל נבחנות רק בגלל ששפת העברית לא שגורה בפיהם. "למרות שהבוחן הבחין כי התלמידות לא שולטות בשפה, בחר בכל זאת להתחיל את המבחן המעשי שהיה רצוף בקושי בתקשורת ולבסוף לכישלון במבחן המעשי. הבוחן היה עצבני לאורך כל הטסט כנראה בגלל הקושי בתקשורת ונגזר דינם של התלמידות עוד בטרם התחילו את המבחן. אני במקצוע 13 שנים ומעולם לא נתקלתי בדבר כזה", כתבה המורה במכתבה.
1 צפייה בגלריה
מבחן טסט. צילום: סבסטיאן שיינר
מבחן טסט. צילום: סבסטיאן שיינר
מבחן טסט. צילום: סבסטיאן שיינר
במשרד התחבורה בתגובה: "מדובר בטענות תמוהות שכן הסיבות לכישלון במבחן המעשי של שתי הנבחנות נבעו כתוצאה מנהיגה בלתי זהירה ולא בשל חוסר הבנת הוראות הבוחן. תוצאות הבחינה נשלחו לבית הספר לנהיגה כדי שהמורה לנהיגה והנבחנות יוכלו לעיין בהן. תמוה גם מדוע מורתן של הנבחנות לא הצטרפה לבחינה אם היא סבורה כי הן אינן דוברות כלל את השפה העברית, זאת כדי לסייע להן בהבנת הוראות הבוחן".
לא פעם מתלוננים תושבים במשטרה ובמוקד העירוני על בילוי רועש מדי של בני נוער בשעות הקטנות של הלילה, אבל נראה שבן 52 מראשון לציון חצה כל גבול בתגובתו, כשניסה לגרש חבורה רעשנית של נערים. נער בן 14 שהה עם חבריו בגן ציבורי קטן בשעות הלילה, הקימו רעש שהפריע את מנוחת השכנים. במיינט ראשון לציון מדווחים כי לפי כתב אישום שהוגש נגד התושב, בשלב מסוים הוא החליט לרדת אל הגן ולדרוש מהנערים לעזוב את המקום. הנערים התעלמו מבקשת השכן שכעבור מספר דקות שב לגן הציבורי, הפעם כשבידו בקבוק אקונומיקה. כשאלה לא שעו לבקשתו לעזוב את המקום הוא שפך על פניו של אחד הנערים את האקונומיקה. כתוצאה מהמעשה, הנער סבל מצריבות עזות בפניו ובעיניו ופונה מיד ל'אסף הרופא'. בכתב האישום נטען כי בעקבות התקיפה נגרמה לנער פגיעה בעין שמאל ובקרנית, טשטוש בראייה ועוד נזקי ראייה נוספים.
פעילי עמותת אנימלס ערכו ביום חמישי האחרון ריקוד פתע ("פלאש מוב") בקניון הגדול בפתח תקוה. הפעילים פצחו בריקוד לצלילי שיריו של מייקל ג'קסון Earth Song ו-They Don’t really care about us כדי לעורר הזדהות עם בעלי החיים המנוצלים בתעשיות המזון מהחי. כל יצור שיכול להרגיש, לסבול וליהנות, זכאי לחיות את חייו ללא פגיעה" אמרה יסמין בכר, ממארגני הפלאש מוב למיינט פתח תקוה "העובדה שבעלי חיים לא יכולים לדבר ולחשוב כמונו לא יכולה להצדיק את הפגיעה בהם." חברי העמותה מתכננים פעילויות נוספות בעיר ומחוצה לה כדי להעלות את המודעות בנושא.
מה עושים זוג הורים גרושים שרבים על הדירה? הורים לשני ילדים קטנים נקלעו להליכי גירושין מכוערים, כשבמוקד הסכסוך נמצאת דירת המגורים. עורכת הדין הלנה שמחי, המייצגת את הבעל, החליטה על פתרון מקורי – הסכם "נסטינג", במסגרתו כל אחד מההורים שוהה עם הילדים בדירה בזמן קבוע, בעוד ההורה השני שוהה בדירה אותה שכר לעצמו. עורכת הדין הלנה שמחי אומרת כי ההסדר טוב לתקופה מוגבלת ועד לשלב מכירת הנכס בני הזוג התנהלו כך במשך חודש וחצי במהלכם הדירה המשותפת שימשה את שניהם לסירוגין - עד למכירת הבית. לאחר מכירת הדירה, חילקו השניים את שוויה ביניהם וכל אחד מהם עבר למגורי קבע משל עצמו". אמרה שמחי למיינט ראש העין.
לא רק דירות גורמות לסכסוך, כנראה שגם פרחים. במיינט חולון מדווחים כי בימים אלו נדרש בית המשפט לתביעות קטנות להתמודד עם כתב תביעה ריחני ביותר כאשר תושב שכונת שדרות המגדלים הגיש תביעה נגד שכנו. לטענתו הוא מציב בכוונת זדון אדניות עם צמחים שגורמים לו לאלרגיה, למרות ששכנו יודע כי הוא רגיש לאבקת פרחים ובכוונה מציב אדניות עם פרחים בכניסה לביתו. לטענתו, לא רק שהאבקנים גורמים לו לגרד ועקצוצים הוא גם חושש כי הם ימשכו דבורים כיוון שאשתו אלרגית לעקיצות. לטענת התובע, הוא חושד כי שכנו מציב את האדניות כנקמה על הרעש הרב שגורמים בניו המתבגרים, אך בעוד התובע מנסה לשלוט בבניו, שכנו מציב לטענתו את המטרד בכוונת זדון. כעת הוא תובע ממנו אלף שקל בלבד אך מבקש מבית המשפט לאלץ אותו להכניס את הערוגה הצבעונית לביתו.
25 חדרים ו-14 חדרי שירותים, כך נריאת אחוזה נתנייתית בשווי 35 מיליון שקלים. האחוזה שממוקמת ממש בפתחו של חוף עין התכלת, מגדירה מחדש את המונח קו ראשון לים. עם נוף כחול מהפנט, עשרות חדרים, מעלית פנימית ומעל 10 חניות, אחד הבתים היפים בעיר מוצעים למכירה ומיינט נתניה סיפק הצצה לחלום שיתגשם למי שיכול להרשות לעצמו.