1 צפייה בגלריה
סלעים על מסילת הרכבת ליד נבטים. דוברות המשטרה
סלעים על מסילת הרכבת ליד נבטים. דוברות המשטרה
סלעים על מסילת הרכבת ליד נבטים. דוברות המשטרה
תושב הפזורה הבדואית, הסמוכה לנבטים, המתגורר בקרבת מסילת הרכבת בין באר שבע לדימונה, אשר הניח לפני כשבעה חודשים אבנים גדולות על תוואי המסילה במטרה לחסום את תנועת הרכבות, נדון בשבוע שעבר ל־24 חודשי מאסר בפועל.
הכל החל כאשר במחצית חודש אפריל האחרון נצפה האיש (25) כשהוא גורר אבנים גדולות ועורם אותן על תוואי המסילה. סיירי מוקד הביטחון של הרכבת שהבחינו בחשוד הגיעו למקום, אך זה החל לברוח מהמקום. רק לאחר מרדף אחריו הוא נעצר.
כמעט אסון: נתפס מניח סלעים על מסילת הרכבת (וידאו)
במסגרת הסדר טיעון בין הצדדים הודה האיש בעובדות כתב אישום מתוקן שהוגש נגדו וייחס לו עבירה של סיכון חיי אדם בנתיב תחבורה.
טרם נגזר דינו גולל הנאשם סיפור חיים קשה, לפיו הוא הספיק להיות נשוי 18 ימים בלבד עד שנעצר בעקבות האירוע בגינו הוא הועמד לדין, וכי אשתו הטרייה עזבה אותו בעת שנעצר. "אני מצטער על מה שעשיתי", אמר הנאשם, אני לא אעשה דברים כאלה".
בא כוח הפרקליטות, עו"ד נדב אוחנה, ציין כי הסדר הטיעון גובש בין הצדדים בשל השיקולים האישיים, בהם מצבו הנפשי של הנאשם, ומשיקולים ראייתיים מסוימים הנוגעים ליסוד הנפשי הטמון בעבירות שיוחסו לנאשם.
לדברי בא כוחו של הנאשם, עו"ד שלום פיניאה, "ההסדר הוא בעקבות הליך גישור בין הצדדים. הנאשם הודה בהזדמנות הראשונה עוד במהלך חקירתו במשטרה והבין את הפסול במעשיו. מדובר בענישה מקלה ביחס למה שמתואר בכתב האישום. יחד עם זאת, בהתחשב במצבו הנפשי, הענישה ראויה".
בגזר הדין קבעה שופטת בית המשפט המחוזי בבאר שבע, גילת שלו, כי "אין צורך להכביר מילים בדבר חומרת העבירה שביצע הנאשם, ובעיקר הנזק הפוטנציאלי הרב שהיה טמון בה, לולא פעולתם המהירה של פקחי הרכבת. מעשיו של הנאשם יכולים היו להביא לפגיעה ברכוש, לנזקים קשים לרכבת ואף לפגיעות בנפש לו היתה פוגעת באבנים רכבת נוסעים. לא ניתן להתעלם מן הנסיבות המיוחדות הקשורות בעיקר במצבו הנפשי של הנאשם, אשר מחוות הדעת הפסיכיאטרית עולה כי ישנה אפשרות שהיה במצב פסיכוטי ביום האירוע".
לאור מכלול הנסיבות שתיארו הצדדים ובהתחשב בכך שלא היו נפגעים וגם לא נגרם נזק לרכוש, החליטה השופטת לכבד את הסדר הטיעון, וגזרה על הנאשם מאסר בפועל למשך 24 חודשים שיימנו מיום מעצרו לפני כשבעה חודשים, כך שבעוד כשנה וחצי הוא ישתחרר מהכלא. כמו כן הוטל עליו קנס של 3,000 שקל.