פרשת רצח גרושת עדת המדינה מגיעה לבית המשפט. הפרקליטות הגישה היום (חמישי) בצהריים כתב אישום כנגד ראש ארגון הפשיעה ניבי (יניב) זגורי והעבריינים משה רובין ועמיר בן שימול, בגין רצח דבורה הירש, שנורתה לעיני ילדיה במרץ 2016. נאשם נוסף, אריק איטל, מואשם בעבירות של קשירת קשר לביצוע פשע, ניסיון לשידול לרצח והדחה בחקירה בגין מעורבותו בתכנון רצח טל קורקוס.
1 צפייה בגלריה
ניבי זגורי, צילום: הרצל יוסף
ניבי זגורי, צילום: הרצל יוסף
ניבי זגורי, צילום: הרצל יוסף
כתב האישום הוגש יום לאחר הודעת המשטרה כי פענחה את הרצח. על פי כתב האישום העבריין משה רובין תכנן לפגוע בכל מי שיעיז להעיד נגד זגורי. מי שחשוד בהוצאה לפועל של הרצח הוא עמיר בן שימול. החקירה הארוכה והמסועפת ארכה כשנתיים וחצי ונוהלה על ידי ימ"ר נגב. לפני כחודשיים נעצרו בשנית זגורי ומספר מאנשיו, לאחר פריצת דרך בחקירה.
מי שהביא לפריצת הדרך היה אחד מעדי התביעה, שניסה "לקנות" את חייה של הירש, על מנת למנוע את ההתנקשות. זגורי, כך על פי כתב האישום, כעס על הירש שתמכה בהחלטת בעלה לשעבר, טל קורקוס, להעיד כנגדו במשפט שבסופו נכנס זגורי לכלא לשבע שנים.
פגישת פיוס הפכה למלכודת מוות כתב האישום מפרט את השתשלות האירועים שקדמו לרצח. עד התביעה שילם לזגורי 300 אלף שקלים כדי שיעזוב את הירש ואף ארגן פגישה בין זגורי להירש, כשמטרתו של העד הייתה לפייס בין השניים. הפגישה התבררה לבסוף כמלכודת מוות.
ביום הרצח, בשעת ערב, חנתה הירש את רכבה ליד ביתה ותכננה להיפגש זגורי, האדם שבעלה לשעבר הכניס לכלא. במקום זאת הגיע המתנקש, בן שימול, שירה דרך חלון הנהג הסגור לעבר צווארה ופלג גופה העליון של הירש 5 יריות. הירש התמוטטה, ובן שימול נמלט חזרה לרכב בו המתין רובין והשניים נמלטו מהמקום, כשהם מותירים את דבורה מתבוססת בדמה עם ילדיה ברכב. סמוך לאחר מכן נפטרה דבורה מפצעיה.
בזמן חקירת הרצח נוספו שני קורבנות לרשימה: טל קורקוס ואלישע סבח, שניהם העידו נגד זגורי ואנשיו בתיקים אחרים. אלישע סבח נרצח ביריות מטווח קצר, באפריל 2017. חודשיים לאחר מכן נרצח טל קורקוס באשקלון. חוקרי המשטרה העריכו כי קיים קשר בין שלושת מקרי הרצח.
למרות הראיות שנאספו המשטרה לא הצליחה להוכיח באופן מספק את נוכחותם של רובין ובן שימול בסביבת זירת הרצח. עדי התביעה הם אלה שסיפקו את העדויות המכריעות. עד התביעה המרכזי, שתיאם את מפגש בין גזורי להירש, החליט "לחצות את הקווים" ולסייע למשטרה, לאחר שאלמונים ניסו להתנקש בחייו ולאחר שהסתבך בפלילים.
"עד עבריין עם אינטרס ברור" עו"ד עידו פורת, סניגורו של עמיר בן שימול, הגיב לכתב האישום: "נוכח הראיות הדלות שהוצגו בפני מרשי הרי שכולנו מופתעים מאוד מההחלטה להגיש כנגדו כתב אישום. כולי תקווה שחפותו של מרשי תוכח בקרוב בבית המשפט".
סנגורם של ניבי זגורי ומשה רובין, עו"ד אורי בן נתן, הוסיף: "כתב האישום מבוסס בעיקר על עדותו של עד עבריין שגויס על ידי משטרת ישראל, אשר טוען כי בסמוך לאחר הרצח הנאשמים התוודו בפניו על מעורבותם ברצח. הבעיה שהוא ״טרח״ לספר זאת רק בחלוף שנתיים מאז הרצח, ורק עקב כך שהוא עצמו נמצא מואשם בכתב אישום חמור של ניסיון רצח של אחר ועבירות נשק ואלימות נוספות".
"האינטרס שלו למסור עדות מפלילה ברור ביותר! יתירה מזו עדותו אינה עדות ישירה, הואיל והוא לא היה עד ראייה לאירוע אלא עד ששמע אחרים, ובמצב דברים שכזה יש קושי לקבל עדות כזו אף אם בית המשפט יקבל אותה. במכלול הדברים נראה לי שלא ניתן להוכיח אשמה פלילית בעבירת רצח".