צוות התכנית להקמת רכבת קלה בבאר שבע התכנס לראשונה אתמול (שני) כהכנה להתחלת תכנון הרכבת הקלה, שנחשב לאחד הפרויקטים הגדולים בנגב ועלותו נאמדת בכ- 5 מיליארד שקלים.
1 צפייה בגלריה
הרכבת הקלה בירושלים, אדווה חולי
הרכבת הקלה בירושלים, אדווה חולי
הרכבת הקלה בירושלים, אדווה חולי
מדובר בשיתוף פעולה בין העירייה ומשרדי האוצר והתחבורה, יחד עם החברה הממשלתית נתיבי איילון, שיוצאים למהלך אסטרטגי מחולל שינוי לטובת קידום ופיתוח אמצעי תחבורה מתקדם ובסטנדרטים בינלאומיים.
ראש העירייה רוביק דנילוביץ' שהשתתף בדיון אמר בסיומו כי "זהו צעד נוסף שיחזק את באר שבע ואת הנגב, ויתרום להפיכתנו לאזור הביקוש הבא של מדינת ישראל".
ב- 2016 הכריז שר התחבורה ישראל כ"ץ וראש העירייה רוביק דנילוביץ' על תכנון הרכבת הקלה. השר כ"ץ הצהיר באותה הזדמנות, כי הרכבת הקלה תקרא "רכבת דנילוביץ'" על שם יוזם הרעיון.
הרכבת הקלה מיועדת להיות רכבת פרברית ועילית, שתיתן מענה ליישובי הלוויין הסמוכים, לקריית ההדרכה והמודיעין ועוד. על פי התכנון, עיריית באר שבע תקים חברה ציבורית שתהיה מופקדת לקדם את תכנון תוואי הרכבת והחברה תהיה זו האחראית על ביצוע העבודות והפעלתה של הרכבת.
אם הכל יתנהל על פי לוח הזמנים שנקבע, הרכבת הקלה צפויה לפעול בשנת 2025.