עיריית באר שבע צפויה לאשר בקרוב את התיקון לחוק העזר העירוני בעניין העמדת רכב וחנייתו בניגוד לחוק, חוק שכולל התייחסות לגרירה ואחסנה של מכוניות. בחודש מרץ 2014 אישרה מועצת העיריה את נוסח תיקון חוק העזר בעניין העמדת רכב וחנייתו בניגוד לחוק. הנוסח שאושר הועבר לאישור משרדי הפנים והתחבורה, אך חלק מהסעיפים נתקלו בהתנגדות מצד שני המשרדים. לנוכח ההתנגדות, צפויה העיריה לשנות כמה סעיפים, בהתאם להנחיות המשרדים.
הגמלאים בב"ש מבקשים פטור מתשלום חנייה למי זה טוב: חנייה בתשלום בעיר העתיקה? כל הסיפורים גם בסלולרי: הורידו את האפליקציה החדשה של mynet
כך לדוגמה, סעיף 8 בחוק העזר קובע כי בעד גרירת רכב, אחסנתו ושחרורו מנעילה ישלם בעליו אגרה לגורר מורשה כפי שמפורט בתוספת החמישית בתקנון התחבורה. אלא שבתיקון לחוק העזר שגיבשה המועצה בוטלה "התוספת החמישית", ונקבעה אגרה בגין גרירה, אחסנה, ושחרור מנעילה על סך 210 שקל.
במשרד התחבורה לא אישרו את הסכום הזה, ודרשו להותיר את "התוספת החמישית" על כנה, כלומר התעריף ייקבע לפי טווחי שעות ביממה. דוגמה: בין השעות 6:00-16:00 יעמוד התעריף על 358 שקל, בין השעות 16:00-24:00 התעריף יהיה 448 שקל, ובין השעות 24:00-6:00 למחרת יהיה התעריף הגבוה ביותר, ויעמוד על 538 שקל.
אחד הסעיפים לתיקון חוק העזר שגיבשה המועצה העניק סמכות לראש העיריה, רוביק דנילוביץ', להעניק רשיון לניהול מקום חנייה פרטי. גם לסעיף זה התנגדו במשרד התחבורה בטענה כי אין מקומה של סמכות זו בחוק עזר בנושא חנייה, אלא בנושא רישוי עסקים בלבד. לנוכח התנגדות המשרד, גם סעיף זה צפוי להתבטל.
היועץ המשפטי של העיריה, עו"ד חיים טורקל, מבקש להביא שוב לאישור המועצה את התיקונים בעקבות התנגדות של משרדי הפנים והתחבורה. הנושא יובא לאישור המועצה בישיבתה הקרובה.