אחת מזירות הלחימה הקשות של ישראל היא הזירה ההסברתית. כדי לעזור במלחמת ההסברה הקימה שחר לירן חנן, סטודנטית באוניברסיטת בן גוריון ורכזת בתוכנית stand with us, חמ"ל הסברה בשיתוף עם ארגון stand with us, אוניברסיטת בן גוריון ואגודות הסטודנטים.
הקיבוצים מאוימים מטילים וממנהרות מין בשלישייה הופסק בגלל האזעקה כל הסיפורים גם בסלולרי: הורידו את האפליקציה החדשה של mynet
מטרת החמ"ל לטענתה היא להגן על ישראל בזירה ההסברתית: "החמ"ל נפתח כשהתחיל המבצע כקבוצת פייסבוק לשיתוף חומרי הסברה, סרטונים, תמונות וכתבות שיכולים להראות קצת את הצד הישראלי בדגש על המאבק של תושבי הדרום והמציאות שבה אנו חיים".
"אנחנו פועלים הרבה ברשתות החברתיות נגד פרסומים אנטי ישראליים שקריים, מזויפים ומטעים. מגיבים שם וכשיש צורך וזה באמת חורג מהכללים מדווחים על הפרסום לפייסבוק שיורדו את זה", הוסיפה חנן. "לצערי את רוב הפרסומים שדיווחנו עליהם פייסבוק לא הסיר, ואנחנו רוצים לארגן תביעה ייצוגית נגדם כשהכלי ייגמר".
בין היתר הקבוצה פעלה בשיתוף כתבות שמראות את הצד הישראלי, בפרסומים שונים שמראים את התמונה מהזווית הישראלית, במתן קישורים לתמונות מזויפות חדשות שעלו לרשת עם קישור לתמונה המקורית ומהיכן היא נלקחה. "פנו אלינו גם מאל ג'זירה וביקשו סרטונים של תושבי הדרום וניסינו לשלוח להם", אמרה חנן.
"זו מלחמה על ההסברה", חידדה חנן. "אנחנו לא מנסים לבקר אף אחד, אנחנו מנסים להביא את הצד שלא רואים בתקשורת הבינלאומית: את האזרחים, את הטילים שיורים עלינו, את הפחד לצאת מהבית. הדברים האלה לא נראים בתקשורת הבינלאומית ואנחנו מנסים להציג אותם, לא מנסים להקטין את המצוקה של תושבי עזה, אלא לאזן את הזירה".
שלשום (יום שני) הפך החמ"ל הווירטואלי לחמ"ל פיזי. "היום אנחנו פותחים חמ"ל פיזי", הסבירה חנן, "שאליו סטודנטים ותושבים שנמצאים בבאר שבע יכולים להצטרף. שם אנחנו נחלק את העבודה אחרת, הם יוכלו להיכנס לדפים בשפה שבה הם מדברים ולהגיב שם, להמשיך עם הטוקבקים, להתחיל לייצר חומרים משלנו. אנחנו גם מחפשים אנשי גרפיקה שיוכלו להכין חומרים וכמובן פונים לגופי התקשורת שיספרו גם את הסיפורים שלנו".
להצטרפות לקבוצה ולשליחת חומרים: קבוצת חמ"ל הסברה צוק איתן- בן גוריון או מייל shacharliran@gmail.com