"הבחירות שהסתיימו הן האחרונות שהשתתפתי בהן לאחר 26 שנות חברות במועצה". במילים אלו סיכם דוד בונפלד את חברותו במועצת עיריית באר שבע - והגיש את התפטרותו.
כל הסיפורים גם בסלולרי: הורידו את האפליקציה החדשה של mynet
בונפלד נפרד מהמועצה לאחר שנבחר במכרז לתפקיד יו"ר הוועדה המרחבית לתכנון ובנייה נגב מזרחי מטעם משרד הפנים. זו הפעם השנייה בארבע השנים האחרונות שבונפלד מתפטר מהמועצה לטובת תפקיד ממשלתי. את מקומו של בונפלד במועצה ימלא יחיאל דהאן.
בונפלד החל את צעדיו הראשונים במועצת העיריה בשנת 1989, ומאז כיהן במגוון רחב של תפקידים, לרבות ראש העיריה בשנים 1997-1998, לאחר שהחליף את יצחק רגר ז"ל שהלך לעולמו.
בבחירות לראשות העיריה בשנת 1998 התמודד מול יעקב טרנר והפסיד כשקיבל 40 אחוז מהקולות לעומת 59 אחוז שקיבל טרנר. בשנת 2003 חבר בונפלד לטרנר במערכת בחירות, ונבחר לשמש כסגנו. בבחירות בשנת 2008 נבחר בונפלד למועצה ברשימתו של טרנר "באר שבע אחת". בשנת 2011 מונה בונפלד לעמוד בראש הוועדה הקרואה ביישוב ערערה שבנגב, ולכן התפטר מהמועצה.
לקראת בחירות 2013 הקים בונפלד את רשימת 'אופק' שהתמודדה למועצה. בונפלד שאף לקבל לפחות ארבעה מנדטים ולהתמנות לסגן ראש עיריה, אולם זכה בשלושה ונבחר לכהן כחבר מועצה.
באחרונה מונה בונפלד ליו"ר הוועדה המרחבית לתכנון ובנייה במשרד הפנים, תפקיד שחייב אותו להתפטר מהמועצה בשל חשש לניגוד אינטרסים. לאחרונה הגיש את התפטרותו לראש העיריה, רוביק דנילוביץ'.
על התפקיד החדש אמר בונפלד: "אני שמח שבמשרד הפנים הביעו בי אמון למלא את התפקיד החשוב הזה. מדובר בתפקיד שכולל אחריות על הרשויות הבדואיות בהן מתוכננים פיתוח מואץ ובנייה מאסיבית בשנים הקרובות".
על עזיבתו את המועצה אמר בונפלד: "אני מברך את ראש העיריה וצוותו, ומאמין שיעמדו בכל המשימות שהציבו לעצמם. אני באופן אישי אמשיך לשרת את תושבי באר שבע ולסייע להם. אעמוד לרשותו של ראש העיריה בכל תפקיד שאדרש בשמחה רבה".
על מחליפו במועצה, יחיאל דהאן, אמר בונפלד כי "זהו איש ציבור ברמ"ח אבריו. אני מקווה מאוד שתושבי באר שבע ייהנו מהיותו חבר מועצה".