רב הקריה החרדית בבאר שבע, הרב בנימין בצרי ז"ל, נפטר ביום שני לאחר מחלה קשה והוא בן 56. אלפים מתושבי העיר הוכו בתדהמה לאחר שהתבשרו על מותו, והתאספו באזור מגוריו כדי להשתתף בתפילת אשכבה לכבודו. בתום התפילה הם ליוו אותו למנוחת עולמים בבית העלמין הישן.
• בואו להצטרף לעמוד "ידיעות הנגב" בפייסבוק
יו"ר ש"ס, ח"כ אריה דרעי, שנכח בהלוויה אמר כי "הרב התייסר למעלה מ־20 שנה באחת המחלות הכי כואבות והכי קשות, אך המשיך בלימוד תורה". "רבים אהבו אותו, והוא החזיר להם אהבה", אמר הראשון לציון, הרב יצחק יוסף. "באר שבע איבדה את פאר חמדתה".
ראש העיריה, רוביק דנילוביץ', הגיע בתחילת השבוע שעבר לבית החולים סורוקה לאחר ששמע על ההחמרה במצבו. "הרב בצרי קירב לבבות באהבה ובנתינה ובדרכי נועם", ספד לו דנילוביץ'.
הרב בצרי נולד בירושלים למשפחה של רבנים גדולים, ודודו הוא המקובל הרב דוד בצרי. הרב בנימין הקים מוסדות תורניים מהגדולים באזור, בהם מוסדות בית יוסף בקריה החרדית בבאר שבע.
ספינת הדגל של פועלו למען קירוב לבבות היתה אירוע הסליחות המסורתי שקיים מדי שנה לפני יום הכיפורים באצטדיון וסרמיל. כ־15 אלף איש נהגו להגיע בכל
שנה לאצטדיון ולומר סליחות לקול קריאת 'שמע ישראל' של הרב, שכונה "גדול הרבנים שקם לעיר באר שבע ולנגב".
"מי יערוך סליחות? מי יעשה הקפות בשמחת תורה?", זעקו תלמידיו של הרב במהלך הלווייתו.
בטקס האשכבה ביקשו הרבנים מילדיו להמשיך ולהוביל את מפעל חייו של אביהם, ולמלא את צוואתו לבנות מרכז תורני כפי שהוא תכנן.
בנו של הרב בנימין בצרי, הרב יוסף חיים בצרי, נתבקש יחד עם אחיו להמשיך ולפתח את מורשת אביו, ובכך להנציח את זכרו.
זו הטרגדיה השנייה שפוקדת את בית משפחת בצרי. בחודש אפריל נפטרה בטרם עת רעייתו של הרב, יוכבד נושא רחל ז"ל, והיא בת 54. בני הזוג הותירו אחריהם 12 ילדים.


