פרופ' אשרף בריק מאוניברסיטת בן גוריון בנגב הוא הזוכה בפרס החברה הישראלית לכימיה לשנת 2011 ככימאי הצעיר המצליח ביותר. הפרס יוענק לו בטקס הפתיחה של הכנס השנתי ה-77 של החברה הישראלית לכימיה, שייערך ב-7.2.2012.
• בואו להצטרף לעמוד "ידיעות הנגב" בפייסבוק
פרס הכימאי הצעיר המצטיין הינו אחד הפרסים היוקרתיים ביותר, הניתן מדי שנה על ידי החברה הישראלית לכימיה (ICS) במהלך הכנס השנתי שהיא עורכת. הפרס מוענק לחוקר שגילו מתחת ל-40. פרופ' בריק יקבל את הפרס על פיתוח שיטות כימיות חדשות וחלוציות המאפשרות את הסינתזה של פפטידים או חלבונים שקשורים ליוביקויטין ולמגוון רחב של מחקרים מבניים ותפקודיים.
פרופ' בריק, מהמחלקה לכימיה ומרכז אדמונד ג'. ספרא לעיצוב ותכנון ביו-פולימרים פונקציונאליים באוניברסיטה והמכון הלאומי לביוטכנולוגיה בנגב קיבל בעבר מענקים ופרסים רבים. בין המענקים והפרסים שקיבל: קרן וולפסון, הקרן הישראלית למדע, קרן אדמונד ספרא, מענק בינלאומי ע"ש מארי קירי וקרן HFSP - התוכנית לקידום מדעי האדם.
מאמרו של פרופ' בריק "Total chemical synthesis of di-ubiquitin chains" אשר פורסם בכתב העת Angewandte Chemi, הוכתר כאחד מ-12 המאמרים המעניינים ביותר בעולם הכימיה, במסגרת סיכום שנת הפעילות 2010 במגזין השבועי היוקרתי של ארגון הכימאים האמריקאי, Chemical & Engineering News.