היחידה להתנדבות במשרד הבריאות תעניק אות מפעל חיים לפרופ' צבי בנטואיץ. הפרס יוענק לו על תרומתו כרופא וחוקר למערכת הבריאות בישראל ולמחקר הרפואי בתחומי סרטן ואיידס. התואר יוענק לו ביום שלישי, ה-11 בינואר, במשכן הכנסת בירושלים, במעמד יו"ר ראובן ריבלין והנהלת משרד הבריאות.
פרופ' בנטואיץ הוא נכדם של ד"ר הלל יפה, מחלוצי הרופאים בארץ, וצבי הרברט בנטואיץ, מראשי התנועה הציונית בבריטניה בראשית המאה העשרים. פרופ' בנטואיץ הוא בוגר המחזור השני של בית הספר לרפואה בירושלים (1960). הוא מכהן כפרופסור מן המניין במחלקה לווירולוגיה וגנטיקה התפתחותית, וכמנהל המרכז למחלות טרופיות ואיידס באוניברסיטת בן גוריון.
כפנימאי ואימונולוג קליני, הוא הקים את מעבדת המחקר לאימונולוגיה קלינית בבית החולים קפלן (1980-1975), ואף עמד בראשה. בהמשך התרחבה המעבדה והפכה למכון על שם רות בן-ארי לאימונולוגיה קלינית.
הוא היה בין פורצי הדרך בתחום חקר האיידס, כאשר יזם והקים את מרפאת האיידס הראשונה בארץ - מרכז נווה-אור. כמו כן, היה ממקימי הוועד למלחמה באיידס. הוא נחשב אחד מבכירי המדענים בעולם בתחום האיידס, המשמש גם כיועץ למכוני הבריאות הלאומיים של ארצות הברית - NIH.
פרופ' בנטואיץ מכהן כיושב ראש עמותת "רופאים לזכויות אדם" וכיועץ בהתנדבות לראשי ארגונים מובילים בינלאומיים בתחום העשייה ההומניטארית. הוא חבר בוועדות לאומיות בתחום הרפואה, בוועדות אקדמיות בארץ ובחוץ לארץ ובאיגודים מקצועיים שונים.