תלמידי מקיף ח' בבאר שבע והוריהם תולים תקוות בשר החינוך, גדעון סער, שיישנה את החלטת העיריה לסגור את התיכון. הרוחות בבית הספר סוערות מאז ההחלטה לסגור בשנה הבאה את התיכון, ולהשאיר בו רק את התלמידים שילמדו בכיתות י"א ו־י"ב.
מאז שהתקבלה ההחלטה, מאבקם של ההורים מול ההחלטה מתנהל במספר מישורים: הפגנות, שיחות עם גורמים בעיריה, ופנייה ישירה לשר החינוך ולמנכ"ל משרדו.
ביום רביעי נשלח למשרד החינוך מכתב בו מבקשים נציגי ההורים משר החינוך לשמש כבורר במחלוקת. "כרגע מדובר על מאבק בין המכללה לעיריה על הגב של ההורים והילדים, ואנו מבקשים שמשרד החינוך יתערב ויישמש כבורר", אמר השבוע יו"ר ועד ההורים בתיכון, גבי וייסמן.
חברי סיעות 'ישראל ביתנו' ו'הפורום הקהילתי' במועצת העיריה הגישו ביום שלישי שאילתא להנהלת העיריה. במסגרת השאילתא דרשו לדעת את הסיבות של הדרג המקצועי לסגירת המקיף ועוד שני בתי ספר יסודיים - 'רימון' ו'עמית'.
לאחרונה התקיימה בלשכתו של ראש העיריה ישיבה בנוכחות תלמידי י"ב ממקיף ח' ונציגי העיריה. "אנו רואים בהתנהלותו של ראש העיר התנהלות לא לגיטימית שכן אנו התחייבנו לד"ר חפצי זוהר שלא לערב תלמידים במאבק, גם התלמידים שהגיעו להפגין הגיעו בליווי הוריהם", סיפר וייסמן. "מבחינתנו, הילדים מגיעים ללמוד, וראש העיר על דעת עצמו, בלי אישור הורים, זימן ללשכתו מספר תלמידי י"ב לדון בסוגייה".
וייסמן הוסיף כי "מדובר על קטינים שראש העיר זימן להיוועד עימו ללא אישור הוריהם. בנוסף, מדובר בילדים ולא במקבלי החלטות. אנו חושבים שזו צורה לא לגיטימית לתת מענה".
ההורים טוענים כי הפגישה עם נציגי התלמידים היתה מזלזלת ולא עניינית. "כשראש עיר אומר לתלמידים משפט כמו 'שבית הספר נבנה בחטא, ומכאן שמו מקיף ח'', זה ממש לא לעניין", אמר וייסמן.
גם ההחלטה לפרק את הכיתות ולחלק אותן בין בתי הספר השונים על פי אזורי חלקה, צרמה להורים.
לאחרונה השתתפו כ־200 תלמידים והורים ממקיף ח' בהפגנה שנערכה מול בניין העיריה במחאה על סגירת התיכון.
"לאחר ההפגנה זכינו למעט נכונות מצד נציגי העיריה לדבר עם נציגים שלנו, אך לא הרגשנו שבאמת הצליחו לשנות משהו מהותי", אמר וייסמן.
לפני ההפגנה נפגשו נציגי ועד ההורים עם סגנית ראש העיריה ומחזיקת תיק החינוך, ד"ר חפצי זוהר, לדיון בסוגיה. "ד"ר זוהר אמרה שהיא מוכנה לבדוק אפשרות להעביר כיתות שלמות עם המורות לבתי הספר האחרים כדי לא לפגוע בילדים", סיפר אחד מנציגי הוועד.
"יחד עם זאת, באותו שבוע קיבלנו מכתב משירות ביקור סדיר בעיר, ובו תיאור של פיזור התלמידים לפרטי פרטים, בהתאם לאזור מגוריהם. כנראה שלעיריה לא כל כך אכפת מהתלמידים", הוסיף.
מהעיריה נמסר בתגובה: "עיריית באר שבע וראש העיר בראשה רואים בתלמידי תיכון מקיף ח' שותפים אמיתיים וחלק בלתי נפרד בכל הנוגע לעתידו של תיכון מקיף ח'. בעקבות פניות של תלמידים מתיכון מקיף ח' ללשכת ראש העיר, בדבר רצונם להיפגש עם ראש העיר בנושא מקיף ח', זומנו התלמידים לפגישה עם ראש העיר יחד עם מחזיקת תיק החינוך וראש מינהל החינוך".
עוד נמסר כי "ראש העיר הקשיב לטענותיהם ותחושותיהם והסביר לתלמידים את השיקולים המקצועיים מאחורי המהלך ואת האפשרויות העומדות בפני המערכת בשלב זה. יודגש כי את התלמידים ליוו שני מורי בית הספר והורה אחת התלמידות שהתלווה אליה למפגש. נושא האיחוד יידון באופן מקצועי ורגיש תוך העמדת טובת הילדים הן כפרטים והן כקבוצות בראש סדר העדיפויות. הכל תוך שיבוץ ודיאלוג עם צוותי מקיף ח' ובתי הספר הרלוונטיים".