לחג החנוכה השנה היתה משמעות מיוחדת עבור ד"ר נדב בלפר, מנהל מרפאת העיניים במרפאות החוץ בבית החולים 'סורוקה'. עבורו היה זה חג האור במלוא מובן המילה.
טיפולים תחת תנאים קשים (צילום: ורד כהנא)
לאחרונה שב ד"ר בלפר מבורמה, שם פעל במסגרת פרויקט מיוחד, פרי יוזמת ארגון 'עין מציון', משרד החוץ, מד"א והג'וינט. מטרות נסיעתו היו לטפל בנזקקים תושבי המקום הסובלים ממחלות עיניים קשות, וכן להדריך את הרופאים המקומיים בשיטות טיפול מתקדמות.
"מתחת לסככה", מתאר ד"ר בלפר את דרכי הטיפול, "המתינו בחום נוראי למעלה מ־200 חולים לבדיקות ולניתוחי עיניים. בתוך מבנה בית החולים מתעופפים חרקים מסוגים שונים, ובחדרי החולים שורות ארוכות של מיטות ברזל ללא מזרנים, כאשר החולים שוכבים על מחצלות המונחות על המיטות".
בין השאר ניתחו ד"ר בלפר ועמיתיו למשלחת רופאי העיניים ששהתה בבורמה נערה בת 12, שסבלה מיום לידתה מצניחת עפעפיים, כך שהם מכסים את שדה הראייה. כמו כן, ניתחו ילדה כבת שבע שסבלה מקטרקט חמור שבניתוח מורכב הושתלה עדשה חדשה בעינה.
"סייענו למאות חולים שסבלו מבעיות עיניים מורכבות, ואת חלקם הצלנו מעיוורון", אמר בגאווה ד"ר בלפר. "סיימנו את שליחותנו עם סיפוק בידיעה שהבאנו אור לאנשים רבים".