מהפך בשני יישובים במגזר הבדואי: תוצאות הסיבוב השני בבחירות המקומיות לראשות עיריית רהט ולראשות המועצה המקומית לקייה, שנערכו אתמול (שלישי) מצביעות על הדחתם של ראשי הרשויות שכיהנו עד כה.
ברהט הפסיד ראש העיריה, טלאל אלקרינאווי, שכיהן בתפקידו בעשר השנים האחרונות, ליריבו בהתמודדות, פאיז אבו צהבאן, איש התנועה האיסלמית. אבו צהבאן גרף 57.3 אחוז מקולות הבוחרים (9,673 קולות), בעוד אלקרינאווי זכה לתמיכתם של 42.7 אחוז. שיעור ההצבעה ברהט עמד על 82 אחוז.
אבו צהבאן. "התושבים רצו שינוי" (צילום: הרצל יוסף)
"פירושו של השם פאיז בערבית הוא 'מנצח ובר-מזל'. הנה, היום זה הולך להתגשם. זה האיש הנכון במקום הנכון", אמר תומך של אבו צהבאן אתמול בערב.
ריח המהפך ברהט נישא באוויר כבר לפני שבועיים בעת שבתום הסיבוב הראשון זכה אבו צהבאן בלמעלה מ-36 אחוז מקולות הבוחרים, כשלושה אחוזים יותר מאלקרינאווי.
תהליך האיסלמיזציה בעיר היה רק שאלה של זמן, ואתמול בלילה התברר כי תושבי רהט ביקשו שינוי.
"זה היה יום מרגש בחיים שלי", אמר הבוקר אבו צהבאן. "הובלתי כבר בסיבוב הראשון בזכות ולא בחסד. אני מאחל לעצמי שאצליח בתפקיד לטובת העיר ותושביה. התושבים באו בהמוניהם והם רצו שינוי. הנה, גם בארצות הברית הוחלף נשיא מכהן. אובמה, איש שחור, החליף את הנשיא בוש. הבחירה בי מסמלת את השינוי שתושבי רהט רצו".
אבו צהבאן (43), אב לשבעה ילדים, הוא איש חינוך ומנהל בית ספר בעיר בשלוש השנים האחרונות. הוא משתייך לתנועה האיסלמית, ונתמך בבחירות האחרונות על ידי ראשי התנועה ונכבדיה. לדבריו, הנושא הראוי לעדיפות עליונה בעיר הבדואית הגדולה, המונה למעלה מ-50 אלף תושבים, הוא תחום החינוך.
"אני מקבל את הכרעת הבוחרים", אמר אלקרינאווי לאחר התוצאות. "עשיתי היסטוריה ברהט בשנות כהונתי, העליתי את העיר הזו על המפה, ואם הציבור החליט שהוא רוצה שינוי ומישהו אחר שיכהן בתפקיד - אז אני מכבד את זה".
לקייה: אלסאנע לשלטון גם בעיירה לקייה נרשם מהפך. בראשות המועצה המקומית יכהן בחמש השנים הקרובות ח'אלד אלסאנע, שקיבל 2,161 קולות (50.75 אחוז), והדיח מתפקידו את ראש המועצה המכהן, אחמד אל אסד. גם כאן, האות למהפך הצפוי ניתן כבר לפני שבועיים, בסיבוב הראשון, כאשר אלסאנע זכה בתמיכת 31.55 אחוז מקולות הבוחרים, בעוד יריבו אל אסד קיבל 22.69 אחוז.
גם בלקייה נרשם שיעור הצבעה גבוה במיוחד, כאשר 92 אחוז מבעלי זכות הבחירה הגיעו לקלפיות בעיירה ומימשו את זכותם להצביע.