בעוד שהמחאה הציבורית כנגד קיומו של הטקס הממלכתי לציון שנה לאירועי השבעה באוקטובר הולכת וגוברת, תוך כדי התנגדותם של קיבוצי עוטף עזה לקחת חלק באותו טקס בהובלתה של השרה מירי רגב, הודיעה היום השרה רגב, כי הטקס הממלכתי יצולם באופקים ללא קהל וללא שידור חי.
1 צפייה בגלריה
שרת התחבורה מירי רגב
שרת התחבורה מירי רגב
שרת התחבורה מירי רגב
(צילום: יואב דודקביץ')

כזכור, הודיעו בשבוע שעבר עיריית אופקים ועיריית שדרות כי הן מוכנות לארח את הטקס הממלכתי לציון שנה לאירועי השבעה באוקטובר. היום (יום שלישי) הודיע, כאמור השרה רגב, כי הטקס יתקיים באופקים.
מעיריית אופקים נמסר ל'מיינט באר שבע והנגב', כי "בשבעה באוקטובר ובעשרים ושבעה באוקטובר יתקיימו באופקים מספר טקסים עירוניים להנצחת הנופלות והנופלים של העיר שהגנו עליה בחירוף נפש ובהם יסופרו הסיפורים הקשים והמרגשים ביותר שידעה העיר על האבדות הכי יקרות לנו והגבורה שהפגינו כדי להציל את העיר".

קראו גם:

לגבי הטקס הממלכתי, נמסר מעיריית אופקים, כי "לצד הטקסים הללו, שיהוו את הטקסים המרכזיים בעיר, התבקשה עיריית אופקים לארח בשטחה את הצילומים המקדימים של הטקס הממלכתי ונענתה לכך מתוך המחשבה שהגיבורות והגיבורים הן של אופקים והן של מדינת ישראל ראויים לכל הנצחה, הוקרה והערכה. מי ייתן ונזכה לימים מאוחדים, שלמים ובטוחים יותר בקרוב".