סערת ההתבטאות מעוררת המחלוקת של הזמר שלמה גרוניך, מעוררת גלים גם בנגב. ראש עיריית דימונה, בני ביטון, קורא לראשי רשויות להחרים את הזמר. יש לציין שהופעה של הזמר שהייתה מתוכננת בכפר יונה כבר בוטלה בעקבות הדברים.
2 צפייה בגלריה
בני ביטון
בני ביטון
בני ביטון
(הרצל יוסף)
הסערה פרצה לאחר שגרוניך עלה אמש (שלישי) לבמה בפסטיבל עין גב, התייחס למוצאו של הקהל "האשכנזי", והשתמש במילים "צ'חצ'חים" ו-'ווזוזים'. "אתם כאלה אשכנזים", אמר גרוניך, "אין פה אפילו צ'חצ'ח אחד. אני גאה בכם, אתם שרים יפה". התבטאות זו עוררה גינויים רבים, ועוד באותו אירוע עלה הזמר לבמה והתנצל. בהמשך גם פרסם פוסט התנצלות.
קראו גם:
אל שלל התגובות הנזעמות והגינויים הצטרף היום גם ראש עיריית דימונה, בני ביטון. הוא קרא להחרימו והודיעו שלא יזמינו להופיע בדימונה.
את הקריאה העלה בפוסט בחשבון הפייסבוק שלו, ובין השאר כתב: "אמש נחשפתי לאמירתו המכוערת והגזענית של האומן שלמה גרוניך ולא ידעתי את עצמי מרוב כעס! כעס, לא עלבון, כי בעשרות שנות חיי למדתי להחליט ממי להיפגע וממי להיעלב. כעס על הפגיעה ברעייתי וארבעת ילדיי. על רעייתי בת ירושלים עם שורשים פולניים ובילדיי "בני התערובת" שמעולם לא ידעו מה זה "מרוקאי" ומה זה "פולני", בעיקר כי חינכנו אותם לאהבת אדם ללא הבדל דת, לאום, גזע ובטח לא עדה".
עוד ציין ראש העירייה את אביו המנוח, "שלחם בפלמ"ח לצד כל יהודים בני כל התפוצות, נפצע וזכה להיות בין מקימי המדינה הנפלאה שלנו שבקרוב תחגוג 74".
2 צפייה בגלריה
שלמה גרוניך
שלמה גרוניך
שלמה גרוניך
(צילום: אלי סגל)
עוד כתב ביטון: "אני שירתי במשך שנים בצה"ל כחייל בסדיר ובמילואים כלוחם בצנחנים. לצדי לחמו חברים מכל העדות והמגזרים. בעוד מספר ימים יפקוד עם ישראל את בתי העלמין הצבאיים וייחשף שם לפסיפס אנושי מדהים, שהקריב את חייו למען אותה מדינה שאנחנו כה מייחלים לה, מדינה פלורליסטית, מגוונת עם כור היתוך שהוא אור לגויים ואבן שואבת לאומות העולם. ולאלה הטמונים בבתי העלמין הצבאיים יש ציפייה מאתנו שנותרנו בזכותם בחיים: לא להיות "שלמה גרוניכים", לא לפלג ולשסע את החברה באמירות גזעניות, מכוערות ומפלגות".
לסיכום כתב כי, "כראש עיר שבה מתגוררים אלה לצד אלה מזרחים ואשכנזים, עולים חדשים ועולים ותיקים, חילונים ושומרי מסורת בכוונתי למנוע משלמה גרוניך להופיע מתישהו בדימונה. וכסגן יו"ר מרכז השלטון המקומי אני מצפה מעמיתיי לנהוג כמוני. כי אם ננהג אחרת זה יהיה עלול להיחשב כמתן לגיטימציה לאמירות מופרכות בישראל של המאה 21".
יש לציין כי לאחר האירוע והסערה שהתחוללה בעקבות בדברים, פרסם גרוניך פוסט התנצלות וכתב: "אני מצטער על האמירה המטופשת. לא יודע מאין באה לי בדיחה גרועה זו. אני מתנצל מעומק הלב. לאור שיתופי הפעולה שלי לאורך השנים, אי אפשר לחשוד בי שאני גזען".
לעדכונים - חדשות באר שבע