הצמיגים כבר שחוקים, אבל ברהט וערד ממשיכים לנוע ולגמוא קילומטרים. לפי נתוני 'אור ירוק' המבוססים על נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה שפורסמו השבוע, אלה שתי הערים שבהן נוסעים הכי הרבה בישראל.
2 צפייה בגלריה
מכונית מסוג טסלה
מכונית מסוג טסלה
משאירים אבק לכולם
(צילום להמחשה: Shutterstock)
על פי הנתונים, נכון לשנת 2021, ברהט נוסע כלי רכב פרטי 20.9 אלף ק"מ בממוצע בשנה. העיר ערד ממוקמת במקום השני בדירוג כאשר על פי הנתונים, נוסע בה רכב פרטי 19.1 אלף ק"מ בממוצע בשנה.
לשם השוואה, בחמשת הערים הגדולות בארץ נרשמו נסיעות של רכב פרטי בהיקפים פחותים בהרבה. כך, למשל, הירושלמי הממוצע נסע 14.4 אלף ק"מ בשנת 2021, תושב תל אביב גמא בממוצע באותה שנה 11.8 אלף ק"מ ותושב חיפה נסע בממוצע 13.2 אלף ק"מ בשנה. מנגד, תושבי גבעתיים כמעט ולא מזיזים את הרכב, כאשר נסעו 10.9 אלף ק"מ בלבד בשנת 2021.

2 צפייה בגלריה
תחנת רכבת מרכז. אחת הנקודות בהן תתחבר הרכבת הקלה
תחנת רכבת מרכז. אחת הנקודות בהן תתחבר הרכבת הקלה
התחבורה הציבורית בפריפריה נמצאת בפיגור גדול
(הרצל יוסף)

קראו גם:

הסיבה לנסיעות המרובות ברכבים הפרטיים נעוצה ככל הנראה בשירותי התחבורה הציבורית, שדורשים שיפור.
מנכ"ל עמותת 'אור ירוק', עו"ד יניב יעקב: "התחבורה הציבורית בפריפריה נמצאת בפיגור גדול אחרי התחבורה הציבורית במרכז, כך שתושבים רבים נאלצים לנסוע ברכב הפרטי ולבזבז כסף רב. דווקא בערים ובישובים עם רקע סוציואקונומי נמוך חייבת להיות מערכת הסעת המונים טובה ויעילה, כזאת שתוכל לגשר על הפערים הגדולים בין המרכז לפריפריה. שיפור התחבורה הציבורית יוביל לכך שרבים יבחרו לעשות שימוש באוטובוס ולהשאיר את הרכב הפרטי בבית. נוכל לחסוך בחיי אדם על ידי צמצום תאונות הדרכים ובנוסף נוכל להוריד את זיהום האוויר והנזק הסביבתי. תחבורה ציבורית היא כלי מרכזי בצמצום פערים חברתיים וכלכליים".