בשורה לתושבי הנגב: לאחר השבתת פעילותה של הרכבת בקו הנגב המערבי במשך 16 החודשים האחרונים, מאז פרוץ מלחמת "חרבות ברזל", תחזור הרכבת לפעילות כבר בחודש פברואר הקרוב וזאת לאחר שהיום (ב') אישרה רשות הרישוי הארצית במינהל התכנון את הוצאת היתר בנייה להקמת קיר ביטחון בסמוך למסילת הרכבת בקטע שבין תחנת שדרות לתחנת אשקלון.
1 צפייה בגלריה
רכבת באר שבע
רכבת באר שבע
תחנת רכבת באר שבע
(צילום: הרצל יוסף)

כאמור, מאז 7 באוקטובר אשתקד הושבת קו הרכבת הנגב המערבי מבאר-שבע לתל-אביב, דרך אופקים, נתיבות ושדרות, בעקבות האיום הביטחוני מרצועת עזה ועד כה מערכת הביטחון לא אישרה את הפעלת הקו עד אשר הקטע החשוף לירי מרצועת עזה לא ימוגן.
בהתאם לניתוח שנעשה על ידי משרד הביטחון, הוחלט להקים קיר ביטחון בשני מקטעים ממערב למסילת הרכבת. מקטע אחד יוקם מזרחית לקיבוץ ארז באורך של 300 מטר ובגובה של 7 מטרים. המקטע השני יוקם מערבית לשכונת הבוסתנים בשדרות באורך של 165 מטרים ובגובה של שלושה מטרים.
בארגון "עתיד לעוטף" ברכו על ההחלטה שתביא לחידוש פעילותה של הרכבת בקו הנגב המערבי. "לאחר חודשים ארוכים של מאמצים אינטנסיביים ופעילות בלתי פוסקת למען פתיחת קו הרכבת בנגב המערבי", נמסר מהארגון, "אנו מברכים על כך שנציגי הציבור ומקבלי ההחלטות הקשיבו והודיעו על חידוש פעילות עורק התחבורה המרכזי של העוטף".
ארגון "עתיד לעוטף" היא תנועה אזרחית א-פוליטית המאחדת את תושבי העוטף, שהוקמה בעקבות אירועי השבת השחורה של השביעי באוקטובר אשר שמה למטרה את שיקום העוטף ובנייתו מחדש.

קראו גם:

"חשוב להבהיר", ציינו בארגון 'עתיד לעוטף', "כי קירות וחומות הם פתרון חלמאי השייך לקונספציה שלפני השביעי באוקטובר. מיגון זה לא ביטחון, אלא אשלייה שאינה מתמודדת עם האיומים האמיתיים על האזור. אם המיגון המוצע יוגדר באופן ברור כפתרון זמני בלבד, עם התחייבות לתאריך סופי להסרתו, אנו נברך על המוגמר. יחד עם זאת, אנו כאן כדי להזכיר שתקציבי 'תקומה' חייבים להיות מושקעים בשיקום ובפיתוח ארוך טווח שיחזקו את העוטף באמת ולא יחזירו אותנו לתפיסות עבר שלא הוכיחו את עצמן".