תנועת "הביטחוניסטים", בראשותו של תא"ל במילואים אמיר אביבי, תקים מכינה קדם צבאית במושב תקומה שבמועצה האזורית שדות נגב.
1 צפייה בגלריה
תא"ל (מיל.) אמיר אביבי
תא"ל (מיל.) אמיר אביבי
תא"ל (מיל.) אמיר אביבי
(צילום: באדיבות תנועת הביטחוניסטים)

השבוע הודיעה התנועה, כי הקמת המכינה הקדם צבאית היא במטרה לבנות חוסן ומנהיגות בקרב צעירים וצעירות העתידים לשרת בצה"ל וכי המכינה, שתמנה 40 חניכים דתיים וחילוניים, הציבה לעצמה כמטרה לבנות את דור העתיד של המטה הכללי של צה"ל.
"אחד הלקחים המרכזיים מהמלחמה הנוכחית", אומר יו"ר התנועה, תא"ל (מיל.) אמיר אביבי, "הוא שהפיקוד הבכיר של צה"ל היה כבול בקונספציה והמטכ"ל התאפיין באחידות מחשבתית. לכן, כדי להבטיח את ביטחון ישראל לדורות קדימה, חייבים להאיץ בכמות ובאיכות את בניית החוסן בקרב צעירים וצעירות העתידים לשרת ביחידות הלוחמות בצה"ל".
יצוין, כי בעוטף עזה ובאזור הנגב כבר פועלות בשנים האחרונות מספר מכינות קדם צבאיות, אך המכינה של תנועת "הביטחוניסטים" היא הראשונה המוקמת בתקופת מלחמת "חרבות ברזל".
על פי התכנית, יעברו חניכי המכינה החדשה אימוני כושר קרבי ויתנדבו בעבודות במשקים החקלאיים באזור, בשמירה קהילתית וכן יסייעו בפעילות חינוכית לטובת תגבור לימודיהם של תלמידי מושב תקומה, אשר פונו עם תחילת המלחמה מבתיהם למוקדי פינוי ברחבי הארץ ובאחרונה שבו למושב.

קראו גם:

הפרויקט, שהושק השבוע ויחל לפעול לקראת חודש ספטמבר 2025, כבר זכה לאישורי משרדי החינוך והביטחון וגיוס החניכים יתבצע במהלך החודשים הקרובים.