אלפי אנשי מילואים ששהו בימים האחרונים בחו"ל, שבו ארצה כדי ללבוש מדים ולהתגייס ליחידותיהם בשטחי הכינוס השונים בגזרת עוטף עזה. הטסתם של רבים מהם - לאחר שהחברות הזרות הפסיקו את טיסותיהן לארץ - התאפשרה הודות למיזם שעם יוזמיו נימנה דניאל קורקבדוס, תושב נתיבות.
2 צפייה בגלריה
דניאל קורקבדוס
דניאל קורקבדוס
דניאל קורקבדוס
(צילום: פרטי)
קורקבדוס פתח קבוצת וואטסאפ והחל לפרסם, שעות אחדות לאחר פרוץ הלחימה, בקבוצות השונות את דבר היוזמה להטסת ארצה של אלפי אנשי המילואים. נכון להיום (ב'), כך על פי ההערכה, כבר שבו ארצה כדי להתגייס כ-2,000 אנשי מילואים, כאשר כל הטיסות ארצה בוצעו על ידי חברות הטיסה הישראליות, בהן אל-על וישראייר.
"הכל החל", סיפר דניאל קורקבדוס למיינט באר-שבע והנגב, "ממש כשעה לאחר שהחלו האירועים בארץ. ישבתי בבר בניו יורק עם חבר מישראל ואשתי, שהיא בחודש החמישי להריונה, שלחה לי מלא הודעות. בהתחלה חשבתי מדובר בעוד סבב של לחימה, אבל ככל שהתרבו ההודעות והיא גם שלחה לי סרטונים של מחבלים נכנסים ליישובים השונים, הבנתי שזה לא משהו רגיל.

2 צפייה בגלריה
חיילים מילואים - תמונת פייסבוק
חיילים מילואים - תמונת פייסבוק
חיילי מילואים
(צילום המחשה: shutterstock)

"אשתי היתה בחג אצל משפחתה בשדרות והיא עדכנה אותי שהמחבלים הגיעו גם לשדרות. הבנתי שהמצב חמור. חזרתי לבית המלון ופתחתי בניסיון למצוא טיסה לארץ. למזלי מצאתי טיסה ארצה עוד במוצאי שבת. במקביל התחלתי להבין שיש הרבה אנשים בחו"ל שבאותו מצב כמוני".
מה אתה עושה?
"פתחתי קבוצת ווטסאפ והתחלתי לפרסם בקבוצות. שלחתי למפקד הגדוד שלי כדי שישלח לכל המג"דים בצה"ל את הקבוצה וכך זה התגלגל. אחרי שעה-שעתיים היו כבר כ-600 איש, מחלוקים לקבוצות לפי מדינות, כאשר בכל קבוצה יש מי שמוביל אותה. היו גם אנשים שלקחו יוזמות, יצרו קשר עם אל על וארגנו טיסות. ההתגייסות היתה מטורפת ומילואימניקים רבים ביקשו לשוב ארצה במהירות האפשרית".

קראו גם:

קורקבדוס משמש בצה"ל כסגן מפקד פלוגה בגדוד סיור בחטיבת חי"ר באוגדה 162. "הייתי שמונה שנים בשירות קבע", הוא מציין, "בתקופת מבצע 'שומר חומות' הייתי מפקד פלוגה בגזרת נחל עוז, כך שאני מכיר את הגזרה הזו מצוין. כאשר אני רואה עכשיו בשטח הכינוס בו אני נמצא עם החיילים שלי, אני בטוח שננצח במלחמה הזו.
"יש כאן התגייסות מלאה של אנשי מילואים ואף יותר מזה. חברים שלי, חברות שלי, משפחות קרובות שאני מכיר נקרעו ונחטפו. אנחנו נחזיר אותם הביתה. אין ברירה. זה או זה או שלא תהיה לנו זכות קיום להמשיך לחיות פה. נחזיר את הכבוד שלנו. בעולם יידעו שדבר כזה לא יחזור עוד על עצמו לעולם".