השבוע נערך ערב הנצחה מיוחד לזכרו של הראפר הבאר־שבעי נועם "נומי" כהן ז"ל שנהרג בחודש אוקטובר שעבר בתאונת אופנוע. בערב הוקרן קליפ מיוחד ומרגש בהשתתפות בני משפחתו, חבריו, ידידיו הקרובים ואומני היפ־הופ ישראלים מובילים, עיבוד מקורי לשירו "אין לי זמן".
4 צפייה בגלריה
הערב לזכרו של נועם "נומי" כהן ז"ל
הערב לזכרו של נועם "נומי" כהן ז"ל
הערב לזכרו של נועם "נומי" כהן ז"ל
(צילום: הרצל יוסף)
לערב ההנצחה קדמו ארבעה מפגשים בנושא זהירות בדרכים, מימוש עצמי, והגשמת חלומות בהשראת כהן ז"ל. במפגשים השתתפו חברי משפחת "סברס" של מחלקת הנוער בעיריית באר־שבע, רקדני סטודיו B.A ובני משפחתו של כהן ז"ל. במסגרת המפגשים הופק גם הקאבר לשיר "אין לי זמן" שעל שמו נקרא גם הפרויקט. בקליפ השתתפו עשרות רקדנים, זמרים ויוצרים מובילים מסצנת ההיפ־הופ הישראלית, בהם רביד פלוטניק, לוקץ', מוקי, איזי, ועוד.
4 צפייה בגלריה
נועם "נומי" כהן ז"ל
נועם "נומי" כהן ז"ל
נועם "נומי" כהן ז"ל
(צילום מסך מתוך ה"יוטיוב")
"'אין לי זמן' הינו פרויקט משמעותי ומרגש אשר הוביל יצירה מקורית ומקומית עם תכנים חינוכיים ומשמעותיים לבני נוער לצד הנצחתו של אומן מקומי מבאר־שבע", ציינו המארגנים.
האורחים הרבים שהגיעו לערב המיוחד שנערך במתחם הקטר בבאר־שבע, בהם ראש מינהל תרבות, יאיר נגיד, לא הסתירו את התרגשותם. "זה מרגש עד דמעות הנתינה של האנשים שבאו מרחבי הארץ כדי לכבד את זכרו של נועם", אמרה אחת המשתתפות.

חי על הקצה

נועם "נומי" כהן ז"ל נהרג בחודש אוקטובר שעבר בתאונת אופנוע קטלנית שאירעה בסמוך לגבעת שמואל, והוא רק בן 29.
כהן למד בתיכון כפר הנוער אשל הנשיא ולאחר מכן בבית הספר הטכני של חיל האוויר. כבר בילדותו התגלה כשרונו המוזיקלי המיוחד והוא כתב שירים, הופיע על במות, ועם הזמן הפך לאומן מוכר בסצנת ההיפ־הופ הישראלית שהופיע במועדונים רבים ברחבי הארץ.
"נועם תמיד היה דעתן, עקשן ומתמיד. הוא רדף אחרי החלום שלו מגיל מאוד צעיר, הוא רצה להיות זמר שיהיה מוכר בכל מקום וברמות הכי גבוהות", מספרת אמו צופיה אביטן. "היום אני עושה את המסע שלו, ממש מפעל הנצחה לפי צוואתו".
4 צפייה בגלריה
שרים לזכרו
שרים לזכרו
שרים לזכרו
(צילום: הרצל יוסף)
בחייו הקצרים הספיק כהן להוציא אלבום אחד ששמו "רוקסטאר, כפרה" ולפני מותו עבד על אלבומו השני. "הוא עבד על האלבום השני שלו, וזה משהו שאנחנו הולכים ומגלגלים קדימה, ובקרוב מאוד הולך לצאת האלבום השני שלו", מספרת אביטן. את השירים יבצעו אומני היפ־הופ מוכרים במקביל לקולו של כהן.
על הקאבר לשיר "אין לי זמן" שהקליפ שלו הוקרן בערב ההנצחה מספרת אביטן, "זה שיר של נועם שנולד מאוסף שיחות בינינו. השיר מתחיל כשאני אומרת לו 'למה אתה לא מתקשר'. כל הזמן הוא היה עסוק, היה קשה לתפוס אותו".
4 צפייה בגלריה
צופיה אביטן. "אני עושה את המסע שלו"
צופיה אביטן. "אני עושה את המסע שלו"
צופיה אביטן. "אני עושה את המסע שלו"
(צילום: הרצל יוסף)
"החיים ללא נועם קשים מנשוא", אומרת אביטן בעצב, "אתה רואה אותי עכשיו מחייכת, אבל אני מאוד נסערת מבפנים. בבוקר ישבתי כמה שעות ובכיתי איתו, דיברתי אליו, ביקשתי שייתן לי את הכוח, וזה מה שמריץ אותי. מאוד חשובה לי ההנצחה שלו היום".
אביטן מספרת על בנה המנוח ואומרת שהוא "חי על הקצה". "זה לא רק טלטל אותו, זה גם טלטל אותנו כהורים, אני ובעלי היינו כל הזמן בסטנד ביי", היא משתפת. "הוא התרסק עם האופנוע לא פעם ולא פעמיים".
לכל העדכונים - חדשות באר שבע והנגב