בימים אלה הכריזה רשות הטבע והגנים באופן רשמי על שמורת הטבע "חלמוניות רכס בוקר ומפער נחל הבשור", הממוקמת ברכס בוקר, אחד מחמשת הרכסים בהר הנגב.
1 צפייה בגלריה
פריחת החלמוניות בשמורה החדשה
פריחת החלמוניות בשמורה החדשה
פריחת החלמוניות בשמורה החדשה
(צילום: גל ביסמוט, רשות הטבע והגנים)

שמורת הטבע החדשה מהווה למעשה הרחבה של שמורת הטבע "מצוק הצינים - רכס בוקר", וייחודה הוא בכך שצומח בה פרח ה"חלמונית הגדולה".
שטח השמורה משתרע על פני למעלה מ־19 אלף דונם, וברשות הטבע והגנים ציינו כי ההכרזה הרשמית על שמורת הטבע החדשה תאפשר לרשות להגן על תפקוד המערכת האקולוגית ועל כלל ערכי הטבע שבה - צמחים, חסרי חוליות וחיות בר. זאת לצד הנגשתה של השמורה לקהל המבקרים באופן שיאפשר את רציפות השטח הפתוח.
במרחב השמורה עוברים כיום שבילי טיול בודדים, וכעת, עם ההכרזה על השמורה החדשה, רשות הטבע והגנים תסדיר ותשדרג את מערך הטיילות במרחב ואת דרכי ההגעה למסלולי הטיול למבקרים ברכב, לרבות הסדרת חנייה. כמו כן יתווספו שבילי הליכה באתרי החלמוניות ובמרחבים הסמוכים, תוך שימור והנגשה של הסכר הביזנטי המהווה גם היום מוקד משיכה למטיילים.

קראו גם:

"כל הכרזה על שמורת טבע או גן לאומי", ציינה מנכ"לית רשות הטבע והגנים, רעיה שורקי, "היא סיבה לשמחה, על אחת כמה וכמה בתקופה זו בה השטחים הפתוחים משלמים מחיר כבד כתוצאה מנזקי המלחמה. הנזק לטבע, לחי ולצומח, הוא רב, ויידרשו שנים לשיקום. הציבור מחפש מקומות בהם אפשר לתת לנפש מרגוע ולטעון מצברים, ולכן בשנה זו ההכרזה מקבלת משנה תוקף".