סכסוך העבודה בין עובדי אוניברסיטת בן גוריון לבין הנהלת האוניברסיטה עולה מדרגה: מחר (יום ב') בשעות הבוקר התכוונו העובדים לחסום את שערי הכניסה לקמפוס האוניברסיטה ולקיים אסיפות עובדים. אלא שהמהלך הוקפא.
1 צפייה בגלריה
אוניברסיטת בן גוריון - תמונת פייסבוק
אוניברסיטת בן גוריון - תמונת פייסבוק
אוניברסיטת בן גוריון
(צילום: חיים הורנשטיין)

בעקבות זאת, פנתה הנהלת האוניברסיטה לבית הדין האזורי לעבודה בבקשה להוציא במעמד צד אחד צו מניעה כנגד הצעדים הארגוניים אותם תכננו העובדים לנקוט מחר.
בית הדין האזורי לעבודה נענה לבקשת ההנהלה והורה על צו מניעה זמני כשבמקביל התבקש ועד העובדים להגיש עד יום רביעי הקרוב לבית המשפט את טענותיו לקראת הדיון שיתקיים בבית הדין.
לאור ההתפתחות הזו הודיע יו"ר ועד העובדים, אבנר מזרחי, כי פעולות המחאה שתוכננו למחר מבוטלות. "צר לנו", ציין יו"ר הוועד, "שהנהלת האוניברסיטה ממשיכה לדרוס ברגל גסה את זכויותינו".

"אנו זועקים - עד כאן"


לטענת העובדים, נקטה נגדם הנהלת האוניברסיטה בצעדים של הרעת תנאים חמורה, הכוללת, לטענתם, עומסי עבודה חריגים, אפליה בין קבוצות עובדים, החלטות חד צדדיות ופגיעה בתנאי שכר ותנאי ההעסקה של עובדי הסגל המנהלי והטכני.
"ציבור העובדים באוניברסיטה", אומר יו"ר וועד עובדי האוניברסיטה, אבנר מזרחי, "אמר את דברו באסיפת העובדים האחרונה וביחד אנו זועקים – עד כאן. המשבר החמור הזה במערכת היחסים עם הנהלת האוניברסיטה נולד כתוצאה מפגיעה מתמשכת בעובדים וכתוצאה מזלזול בזכויותיהם ותנאי העבודה שלהם. הגיע הזמן שהנהלת האוניברסיטה תבין שלפגיעה מתמשכת בעובדות ובעובדים יש מחיר".

קראו גם:

מאוניברסיטת בן גוריון נמסר בתגובה, כי "לאחרונה הכריזה מועצת העובדים של הסגל המנהלי והטכני על סכסוך עבודה. חשוב לציין, כי המדינה וכלל העובדים המאוגדים כפופים להסכם מסגרת ארצי המגביל את יכולתנו להעניק הטבות כלכליות מעבר למה שכבר סוכם ונחתם.
"עם זאת, מתוך הכרה בחשיבותם של עובדינו כליבת אוניברסיטת בן גוריון, אנו פתוחים למציאת פתרונות אחראיים שיאושרו על ידי הממונה על השכר. אנו מאמינים כי בשיתוף פעולה נוכל להגיע להסכמות ומוכנים להמשיך בדיאלוג פתוח ומכבד עם נציגות העובדים.
"הנהלת האוניברסיטה מקיימת דיונים אינטנסיביים עם מועצת העובדים במטרה להגיע להבנות כפי שעשינו גם טרם ההכרזה על סכסוך העבודה. אנו מעריכים את המאמצים יוצאי הדופן של העובדים בסיוע לסטודנטים ולקהילת האוניברסיטה כולה בתקופה מאתגרת זו. כעת, עם תחילת בחינות סמסטר ב' וסמסטר הקיץ, עלינו להמשיך ולתמוך בסטודנטים. אנו בטוחים שכולנו שותפים למחויבות זו".
פורסם לראשונה: 17:31, 28.07.24