הותר לפרסום: אלכס דנציג (76), חבר קיבוץ ניר עוז ויגב בוכשטב (34), חבר קיבוץ נירים שבמועצה האזורית אשכול, אשר נחטפו מבתיהם באותה שבת שחורה של 7 באוקטובר, נהרגו בשבי החמאס וגופותיהם מוחזקות ברצועת עזה.
1 צפייה בגלריה
נהרגו בשבי, החטופים יגב בוכשטב ואלכס דנציג
נהרגו בשבי, החטופים יגב בוכשטב ואלכס דנציג
נהרגו בשבי, החטופים יגב בוכשטב ואלכס דנציג
(צילום: באדיבות המשפחות)

היום (ב') הודיעו נציגי צה"ל למשפחותיהם של אלכס דנציג ושל יגב בוכשטב, כי יקיריהם אינם בין החיים וכי גופותיהם מוחזקות בידי החמאס.
ההחלטה לקבוע את מותם של השניים התבססה על מידע מודיעיני ואושרה על ידי ועדת מומחים של משרד הבריאות, בשיתוף משרד הדתות והמשטרה. בהודעת צה"ל נמסר, כי "צה"ל פועל במגוון רחב של שיטות במטרה לאסוף מידע אודות החטופות והחטופים ברצועת עזה. צה"ל ויתר גופי הביטחון ימשיכו ללוות את משפחות החטופים ככל שיידרש".
נסיבות מותם של אלכס דנציג ושל יגב בוכשטב עדיין נבדקות.

"הקדיש את חייו ללימוד השואה"


אלכס דנציג מוותיק קיבוץ ניר עוז, היה היסטוריון וחוקר שואה ועסק גם בהוראה בבית הספר התיכון האזורי של המועצה האזורית אשכול. דנציג גם ליווה במהלך השנים משלחות של תלמידים לפולין.
עם היוודע דבר הירצחו של אלכס דנציג ז"ל בשבי החמאס, הודיע קיבוץ ניר עוז, כי "אלכס דנציג ז"ל נרצח בשבי בעזה לאחר שסבל עינויי גוף ונפש במשך חודשים. גופתו נמצאת עדיין בשבי. אלכס היה בן 76 וציין אתמול את יום הולדתו.
"אלכס היה חבר קיבוץ ניר עוז, אב לארבעה ילדים וסב ל-12 נכדות ונכד. הוא הקדיש את מפעל חייו ללימוד והדרכה בנושא השואה ויחסי יהודים ופולנים. במקביל הוא עמל שנים רבות על טיפוח שדות הקיבוץ. זיכרונו של אלכס ייחרת בליבנו כאיש שהוא גשר בין עולמות שונים, בין הרוח והספר לאדמה ולשדות, בין ישראל ופולין, בין שואה ותקומה".

תקוותיה של האם התנפצו


יגב בוכשטב נחטף באותה שבת של השביעי באוקטובר מביתו שבקיבוץ נירים יחד עם אשתו רימון קירשט, אשר שוחררה משבי החמאס בסוף חודש נובמבר האחרון לאחר 53 ימים בשבי החמאס.
בהודעת קיבוץ נירים נמסר היום, כי "בצער עמוק ובכאב גדול התבשרנו כעת על הירצחו של בננו וחברנו יגב בוכשטב בשבי החמאס בעזה. אנו שותפים ומשתתפים באבלם הכבד של אסתר, אורן, נופר, יובל והדר, רימון, כרמלה וכל המשפחה ומחבקים אותם".
בשבוע שעבר, בעקבות הפרסומים על חידוש המשא ומתן להשגת עסקה לשחרור החטופים, אמרה לנו אסתר בוכשטב, אמו של יגב: "אני מקווה לטוב. אני שומרת על אופטימיות זהירה. כבר למדנו שכד שהדברים לא סגורים עוד מוקדם לברך על המוגמר. בינתיים ממשיכים במאבק. אנחנו מחכים שיגב יחזור הביתה יחד עם כל החטופים. לחטופים אין זמן. הזמן שלהם הולך ואוזל. התחושות קשות. תחושות של דאגה וגעגוע. אנחנו לא בשלב של שמחה ואופטימיות יתרה". היום התנפצו כל התקוות.

קראו גם:

גדי ירקוני, ראש המועצה האזורית אשכול: "קיבלנו בצער וכאב עמוק את הבשורה הנוראית על הירצחם בשבי של שני חברינו היקרים לקהילה- אלכס דנציג מניר עוז ויגב בוכשטב מנירים אשר נחטפו מביתם. דנציג, מותיקי ומייסדי המועצה והיסטוריון מוערך ממקימי המסעות לפולין ובוכשטב, מוזיקאי מחונן שגדל והתחנך במועצה. אנו משתתפים בצער המשפחות היקרות והקהילה כולה.
"למעלה מ9 חודשים של לחימה וההפקרות עודנה ממשיכה. בעוד שיש החושבים כי החטופים סובלים ולא מתים, הרי ההוכחה המצערת שלא כך המצב. כל יום שעובר- זוהי סכנת חיים ממשית לבנינו ובנותינו שעדיין נמצאים בשבי. אסור לנו להמשיך להתנהל כפי שאנו מתנהלים. לא נוכל להשתקם כל עוד הם עדיין שם, ואנו קוראים להחזרת כלל החטופים ולעסקה עכשיו! החזרתם היא המשימה העליונה והחשובה ביותר- את החיים לשיקום ואת החללים שלא הספקנו להציל לקבורה".