כשליאור כהן (27) התחילה לעבוד בכפר השיקומי "עדי נגב – נחלת ערן" כמטפלת בילדים עם מוגבלויות, היא לא חשבה שדווקא שם תמצא את אהבת חייה. אבל שם הוא היה: דניאל קריגמן (29), שהגיע מדי סוף שבוע להתנדב עם הדיירים. אחרי שנתיים של היכרות השניים לקחו את היחסים צעד קדימה וכבר שלוש שנים שהם חולקים דירה בירושלים, שני כלבים ואהבה.
2 צפייה בגלריה
ליאור ודניאל
ליאור ודניאל
ליאור ודניאל
(צילום: פרטי)
"אני זאת שעשיתי את הצעד הראשון והתחלתי איתו", מתארת כהן את תחילת הקשר עם קריגמן, שמתמודד עם מוגבלות מלידה.
"ראיתי כיסא גלגלים סוחב כיסא גלגלים אחר ולא הבנתי בהתחלה מה אני רואה. במהלך הפעילויות דיברנו קצת וגם אז לא ממש הבנתי איך הוא עושה את זה. אחרי כמה בירורים עליו שלחתי לו הצעת חברות בפייסבוק".
קריגמן: "אחרי שכמה חברים הסבירו לי שאני אידיוט שלא מבין מסרים, הזמנתי את ליאור לדייט. היינו אז צעירים, הגענו מעולמות מאוד שונים ואף אחד מאיתנו לא חשב בהתחלה על זוגיות, אבל ככל שהתבגרנו, התקדמנו".
הכפר השיקומי "עדי נגב – נחלת ערן" בנגב, המופעל על יד עמותת "עדי", מטפל בילדים ומבוגרים עם מוגבלויות מורכבות. "אלמלא הייתי נכה לא הייתי נחשף לעולם העמותות וההתנדבויות", אומר קריגמן. "כשהציעו לי להגיע לביקור מיד התאהבתי במקום ובדיירים. הבנתי שאני יכול לא רק לקבל אלא גם לתת לאחרים".

2 צפייה בגלריה
ליאור ודניאל
ליאור ודניאל
ליאור ודניאל
(צילום: פרטי)

גם כהן, שהגיעה לכפר במסגרת עבודה מועדפת, נשבתה בקסמו. ולא פחות מכך, גם בקסמו של דניאל. לעובדה שהוא מתנייד על כיסא גלגלים לא הייתה, לדבריה, משמעות.
עם אילו קשיים אתם מתמודדים בזוגיות שלכם?
"הקושי היחיד הוא חוסר ההכלה של הסביבה", אומרת כהן. "למשל, כשמנסים לדחוף את דניאל ברחוב כשאין צורך, כשפונים אליי ולא אליו או כשאומרים לי כל הכבוד על זה שאני איתו. דניאל פיתח ציניות והומור שעוזרים לו להגיב בקלות לסיטואציות מוזרות, אבל אני עוד לומדת איך. דניאל חזק ומסוגל למצוא פתרונות מאוד יצירתיים לבעיות נגישות.
"למשל, באחד הבקרים הראשונים שהוא ישן אצלי, הייתי מעופפת כהרגלי וביקשתי שיכין לנו קפה. רק אחרי ששתיתי אותו נזכרתי שצנצנת הקפה נמצאת במדף גבוה במטבח. שאלתי את דניאל, 'איך הכנת את הקפה?', והוא ענה, 'עם סוכר כמו שביקשת'. זה דניאל".
קראו גם:
איך המשפחה קיבלה את הקשר?
כהן: "מהחברים והמשפחה הקרובה הייתה בעיקר קבלה. הם פרגנו ושמחו בשמחתנו. מי שלא הצליח להבין בהתחלה, הבין אחרי שפגש את דניאל. מה שיותר הפריע קצת בהתחלה זה הוא שהוא מגיע מרקע דתי ואני מחילוני, ולא העובדה שהוא מתנייד על כיסא גלגלים".