"זו השנה שיצאתי בה לחירות, אין לי ספק בזה, חוויתי הרבה בחיים שלי, דברים קשים, אבל השנה הצלחתי להתרומם ממש מתהומות, לחיות את החלום שנקרא מיכל מרגולין".
3 צפייה בגלריה
מיכל. "אני נמצאת היום במקום טוב". (עיצוב שמלה: שני גולסה)
מיכל. "אני נמצאת היום במקום טוב". (עיצוב שמלה: שני גולסה)
מיכל. "אני נמצאת היום במקום טוב". (עיצוב שמלה: שני גולסה)
(צילום: אלי דסה)
בגיל 36, עם שלושה ילדים קטנים אותם היא מגדלת בעצמה, לאחר שקטפה את התואר מלכת היופי של האימהות בישראל, ולפני שהיא אורזת מזוודה וטסה לתחרות "מיס יוניברס", יושבת מיכל מרגולין בביתה בפאתי כפר סבא וחיה מחדש את חייה: "זו הפעם הראשונה מאז שאני מכירה את עצמי, שאני עושה דברים שטובים לי".

"אביב חיי"


בראיון ראשון חושפת מרגולין, עורכת דין לענייני תעבורה, שזכתה רק בשבוע שעבר מתוך אלפי נשים בתחרות מלכת היופי של האימהות בישראל, את שעברה במהלך שנותיה. מהדימוי העצמי הנמוך והפרעות האכילה, דרך הטרגדיה בה נפטר אביה כשהייתה בגיל 21 ועד לטיפולי הפוריות וחיי הנישואים המאוד מורכבים שצלחה בעור שיניה. היום, כשהיא גרושה כבר שנה, מכלכלת לבדה את שלושת ילדיה, בארי (11), אביתר (8) ואייר (5) ונמצאת ב"זוגיות מדהימה" עם מי שהיה חבר ילדותה, כשכתר מתנוסס על ראשה, היא בטוחה שהיא בדרך הנכונה לחיות את חייה סוף סוף כפי שהיא רוצה: "לראשונה בחיי אני מאושרת, כאן מתחיל האביב של חיי".
3 צפייה בגלריה
מרגולין. "הייתי באפס ציפיות, לא האמנתי שאתקבל בכלל"
מרגולין. "הייתי באפס ציפיות, לא האמנתי שאתקבל בכלל"
מרגולין. "הייתי באפס ציפיות, לא האמנתי שאתקבל בכלל"
(צילום: אלי דסה)

מרגולין נולדה בשדה ורבורג כבת הקטנה מתוך ארבעה לתלמה וחנוך: "הייתה לי ילדות מקסימה. הייתי ילדה של אבא, למען האמת, שתמיד פרגן לי. גם אמא שלי הייתה הראשונה לזהות מה שנקרא (צוחקת) שאהיה מלכת יופי. היא תמיד אמרה לי בילדותי 'את תהיי מלכת יופי'. אבל משהו כנראה במבנה האופי שלי לא קיבל את זה. היה לי דימוי עצמי מאוד נמוך, בייחוד בקשר למשקל שלי, מה שהביא להפרעות אכילה לא פשוטות. למזלי זה לא הרחיק לכת".

הלב נשבר


רגע לפני גיוסה לצה"ל למשרד הבטחון, בהיותה בגיל 18 חוותה מיכל טרגדיה. אביה האהוב, חנוך מרגולין ז"ל, נהרג בתאונת דרכים לאחר שרכב על אופניו: "זה היה ב-10 ביוני 2005", מספרת מיכל. נהג שחיפש את הטלפון הנייד על רצפת מכוניתו סטה לשולי הכביש צפונית לצומת הדרים, למרכזה של דבוקה שבה 11 רוכבים, ופצע שלושה מהם: חנוך מרגולין, דליה טל ורמי דורון. "אבא שלי ספג את הפגיעה הקשה ביותר, הועף לשוליים בכוח רב. הוא שכב שלוש שנים מחוסר הכרה במחלקה הסיעודית של בית האבות משען, כשהוא הולך ודועך. אני בינתיים התגייסתי לצבא והייתי מרבה לבקר אותו. שלוש שנים הוא למעשה כבר לא היה איתנו, לא תקשר לא כלום, אבל לא יכולנו לעזוב אותו, בלילה שבו הוא נפטר הייתי איתו, הוא נפטר כשאני אוחזת בידו. השבר היה נורא, אני הייתי הילדה הקטנה שלו, הוא היה האהבה מספר 1 שלי. אולי הרבה ממה שקרה אחר כך נבע מזה, חיפשתי לבנות לעצמי בית חם בכל מחיר, חיפשתי מישהו שיאהב אותי כמוהו".

3 צפייה בגלריה
הזוכה, מיכל חגי-מרגולין
הזוכה, מיכל חגי-מרגולין
רגע הזכיה
(צילום: עזרא קופר)

בגיל 24 היא נישאה: "כן זה היה די מהר, התחתנתי ומספר חודשים אחר כך כבר הבאתי את בארי לעולם. חיי הנישואים היו די מורכבים, שנינו לא היינו עדיין בשלים ומגובשים. הגרוש שלי פתח עסק שלא כל כך צלח ונכנסנו לקשיים כלכליים לא פשוטים שבסיומם הוכרזנו כפושטי רגל. אני במקביל למדתי משפטים, רציתי להתעסק בענייני תעבורה, בגלל כל מה שקרה לאבא שלי, רציתי ממש להילחם בכלים חוקיים ומשפטיים בקטל שמתחולל בכבישים. ופשיטת הרגל די עיכבה לי את ההסמכה, במקום להמתין ולבכות על מר גורלי, עשיתי מהלימון לימונדה ובזמן עד שקיבלתי את האישור, למדתי תואר שני במשפטים.
"אפשר לומר שזה היה החלק הפחות קשה ממה שעברתי בתקופה הזו", מתוודה מרגוילן, "בזמן הנישואים התחלתי בטיפולי פוריות. הטיפולים הללו, מעבר לקשיים הפיזיים שהם מעוררים עם ההזרקות של ההורמונים, וכמובן מעבר להיבט הנפשי שזה מחולל, נוסף לזה מימד שעבורי הוא היה קשה. ההורמונים גרמו להשמנה, וזה לא מצא חן בעיני רבים, שגם טרחו לומר את זה בכל הזדמנות. גם כך אני אחת שהביטחון העצמי שלה שאף לאפס, לא כל שכן הדימוי העצמי הנמוך, ונכנסתי לסוג של דיכוי, של מרה שחורה, של תהום".
איך זה השתנה?
"בדיוק לפני שנה, קצת לפני שחגגתי את יום הולדתי ה-36, אמרתי לעצמי, בואי נעשה חשבון נפש, אז כבר קיבלתי את ההסמכה לעריכת דין, ובכל זאת לא הייתי במקום טוב עם עצמי. נכנסתי לחדר כושר, חזרתי למימדים הטבעיים שלי, מצאתי בזה נחמה. אחך כך פתחתי משרד עורכי דין. הצעד השני היה להתגרש. הרגשתי שאני בדרך הנכונה, הרגשתי טוב, וחשבתי שאני הולכת להיות אמא במשרה מלאה, וזוגיות היא ממני והלאה. מסתבר שלאלוהים היו תוכניות משלו". בעודה צועדת את צעדיה הראשונים כשהיא בת חורין וחופשיה, היא קיבלה בפייסבוק הודעה על פוסט שפרסמה, ששינה את חיי האהבה שלה לחלוטין: "יום אחד פרסמתי פוסט בפייסבוק, אני לא זוכרת אפילו על מה. ואז בטעות חבר ילדות שלי, תומר, שלמדנו יחד בגיל 12, הגיב לי בהודעה פרטית במקום על הפוסט. התחלו להתקשקש קצת בהודעות, ואמרנו שאנחנו חייבים לשבת על קפה, לעורר זכרונות. אני חייבת לציין שהוא אפילו לא ניסה להתחיל איתי, אלא הכול היה בקטע מאוד מכבד. קבענו פגישה בבית קפה, ואני לא העליתי על דעתי שאני הולכת לאיזה זוגיות או משהו, מה גם שהוא רווק ואני עם שלושה ילדים קטנים.
"ישבנו לקפה משעה 17:00 ועד השעה 02:00 לפנות בוקר, הכימייה הייתה מדהימה עד שמצאנו את עצמנו בסוף המפגש מתנשקים. מאז אנחנו בזוגיות מאוד מאושרת, אנחנו מתגוררים יחד, ורואים את עצמנו נישאים ומי יודע, יש לי רק בנים הגיע הזמן גם לבנות".
כחלק מהחירות שנטלה חעצמה, ובעיקר כדי להיפטר אחת ולתמיד מהדימוי העצמי שדבק בה, היא נכנסה לתחרות מלכת היופי לאימהות, וגם זה די במקרה: "לפני שלושה חודשים פנו אליי כמה חברות כדי שארשם לתחרות אמרתי למה לא? בתת מודע כאילו רציתי לקבל אישור שאני לא נראית מכוערת. הייתי באפס ציפיות, לא האמנתי שאתקבל בכלל. ופתאום אני עוברת שלב, ועוד שלב, ולאט לאט עברתי את כל אלפי האימהות שהגיעו. כל שלב שעברתי, פשוט לא האמנתי, 'מה הם רציניים, דווקא אותי?'. פתאום אני מוצאת את עצמי בגמר עם עוד 25 מתמודדות. הייתי די בשוק.
"אני שומעת את ההכרזות של הזוכות, חביבת הקהל, סגנית, ואני בראש שלי חושבת, טוב שייגמר, רק להוריד את העקבים האלו, פתאום אני שומעת את השם שלי כזוכה בתחרות. הייתי בטוחה שאני הוזה, קפאתי במקום, אמרתי לעצמי 'זה היה השם שלי, אולי אני חולמת. דקה שלמה קפאתי, עד שמיכל יופידוב, המארגנת והיוזמת של התחרות מסתכלת עליי בחצי נזיפה 'בואי תגיעי כבר'. הרגשתי בתך חלום".
בחודש מאי אמורה מרגולין לטוס למיס יוניברס שתתקיים באיזמיר טורקיה, היא תייצג את ישראל בגאווה, כמו שהיא אומרת, ואין לה שום ציפיות: "את מה שהייתי צריכה לקבל קיבלתי כבר. התחרות זה עוד בוסט קטן להזכיר לעצמי שאני גם אישה. אדם אינדיבידואלי. לא רק אימא על כל תפקידיה, שלפעמים צריך לראות אותי כ'מיכל'. למרות גילי הלא מאוד מופלג הספקתי לעבור לא מעט חוויות קשות בחיים והגיע הזמן שאחווה גם חוויות מהנות".
קראו גם:
_____________

מאמא מיה: תחרות האימהות


בסוף חודש מרץ השנה התקיימה באשדוד תחרות היופי של האימהות בישראל, בה השתתפו 25 נשים מכל רחבי הארץ. את התחרות יזמה והפיקה מיכל יופדוב בת ה־17, שמחזיקה בתואר מיס יוניברס של הנערות.
איך הכל התחיל? במהלך ההכנות לתחרות שנערכה לפני מספר חודשים נודע ליופדוב שהארגון הבינלאומי מקיים גם תחרות יופי לאמהות. יופדוב נכנסה לנעלי המפיקה, ערכה אודישנים לכמאה מועמדות, הקימה פאנל שופטים והרימה תוך זמן קצר את האירוע.
בסיום הערב חולקו שלושה תארים: הזוכה מיכל מרגולין, שתייצג את ישראל מול אימהות נוספות מרחבי הגלובוס, הסגנית ליאת עזרא ממעלה אדומים, ומרב סבג מתל אביב שנבחרה כחביבת הקהל.
אלי לוי