האם מראות הפסולת, האשפה והלכלוך, בעיקר בשכונות הוותיקות בבאר־שבע, יטופלו סוף סוף?

1 צפייה בגלריה
לכלוך אשפה בשכונה ד' באר שבע
לכלוך אשפה בשכונה ד' באר שבע
לכלוך אשפה בשכונה ד' באר שבע
(צילום: הרצל יוסף)

על שאלה זו אין תשובה מוחלטת, אולם לעיריית באר־שבע יש הזדמנות לטפל באותם מפגעים לאחר שבאחרונה זכתה ב'קול קורא' מטעם המשרד להגנת הסביבה בנושא "ניקיון המרחב הציבורי".
מדובר בתקציב של שני מיליון שקלים, מתוכו כ־1.8 מיליון שקלים שיגיע כמענק מטעם המשרד להגנת הסביבה, והיתרה (כ־204 אלף שקל) תהיה בהשתתפות העירייה.
מהו פרויקט "ניקיון המרחב הציבורי"? המשרד להגנת הסביבה זיהה שלושה גורמים עיקריים ללכלוך במרחב הציבורי בישראל: השלכה לא חוקית של פסולת במרחב הציבורי, פיקוח לא מספק של הרשויות המקומיות על שמירת הניקיון בשטחן ומאפייני התנהגות של משליכי הפסולת.
המשרד פרסם בשנת 2021 'קול קורא' בנושא ניקיון במרחב הציבורי במסגרתו ניתנה תמיכה עבור הערכת רמת הניקיון (מיפוי והערכת מפגעים) ברשות המקומית והכנת תוכנית לטיפול באותם מפגעים על סמך אותה הערכה.
קראו גם:
הפרויקט כולל לא רק טיפול והסרת מפגעים ברחובות אלא גם התקנת ריהוט רחוב בהתאם לתוכנית במקומות שהעירייה תקבע.
יש לציין כי תושבים מתלוננים על היעדר טיפול מספק בנושא ניקיון, ביניהם פעילים למען הגנת הסביבה שמציפים את הנושא ברשתות החברתיות ומצפים לטיפול הולם ואינטנסיבי לא רק במקומות מרכזיים בעיר אלא גם בתוך השכונות.
יש לציין עוד כי בדו"ח הממונה על תלונות הציבור של המבקר אבי פוגל לשנת 2021 חלק מהתלונות של התושבים נגעו בנושא הקשור לאיכות הסביבה, כך גם בדו"חות קודמים.