היום (רביעי) בשעה 10:06 התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א במרחב נגב על פעוט שהובא למרפאה מקומית בערערה בנגב לאחר טביעה, ככל הנראה בדלי מים.
2 צפייה בגלריה
אמבולנס
אמבולנס
הפעוט פונה לבית החולים
(צילום: גיל יוחנן)
חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו במקום טיפול רפואי וביצעו פעולות החייאה. כאשר חזר הדופק מפנים לבי"ח סורוקה פעוט כבן שנתיים במצב קשה.
חובש רפואת חירום במד"א סלימאן זנון: "כשהגענו למקום ביצענו פעולות החייאה יחד עם צוות המרפאה. לאחר החייאה ממושכת שכללה מתן תרופות, עיסויים והנשמות מצבו של הפעוט התייצב ופינינו אותו לבי"ח כשהוא במצב קשה מורדם ומונשם".

2 צפייה בגלריה
בית החולים סורוקה
בית החולים סורוקה
הפעוט פונה במצב אנוש לבית החולים סורוקה
(צילום: הרצל יוסף)

קראו גם:

מהמשטרה נמסר כי, "משטרת ישראל פתחה בחקירה לאחר קבלת דיווח כי למרפאה מקומית בערערה בנגב הובא פעוט כבן שנתיים, תושב המקום, לאחר שעפ"י החשד טבע בדלי מים. עפ"י גורמי רפואה מצבו אנוש".
על פי נתוני ארגון בטרם לבטיחות ילדים, עד כה בשנת 2022 טבעו למוות 15 ילדים, כמחצית מהם טבעו בבית ובסביבתו. עוד עולה מהנתונים כי בעשור האחרון (2012-2021) מתו 14 פעוטות כתוצאה מטביעה בדלי מים. 70% מתוכם מהחברה הערבית הבדואית.
אורלי סילבינגר, מנכ"לית ארגון בטרם לבטיחות ילדים: "בשנה האחרונה אנו רואים עליה ניכרת ומטרידה בטביעות ילדים בבית, המקום שאמור להיות הבטוח ביותר עבורם. תינוקות ופעוטות יכולים לטבוע גם במים רדודים בעומק סנטימטרים בודדים. זה קורה במהירות ובדממה. ברגע שהפה והאף שלהם מכוסה במים, הם נמצאים במצב טביעה, ואינם יכולים לבכות, לקרוא לעזרה או לחלץ את עצמם עצמאית. אני קוראת להורים לא לסמוך על ניסים - לא משאירים ילדים ללא השגחה בסביבת מים, אפילו לא לרגע. דליים ואמבטיות מרוקנים מיד בתום השימוש.
"לצערי הנתונים המדאיגים מראים כי 70% ממקרי הטביעות בדלי הן של פעוטות מהחברה הבדואית בנגב. אנו בארגון בטרם פועלים בשיתוף הממשלה והרשויות לקידום המודעות לבטיחות ילדים באמצעות פרויקט הוליסטי שהביא לירידה של 35% בתמותת הילדים. לצערי, נכון להיום אין תקציב להמשך הפרויקט בשנת 2023, ויש חשש גדול כי לאור זאת נראה עלייה בהיפגעות הילדים הבדואים".
מבית החולים סורוקה נמסר כי, "למלר"ד ילדים סורוקה פונה תינוק כבן שנה, תוך כדי פעולות החייאה, לאחר שטבע בדלי מים. הצוות בחדר ההלם המשיך לבצע בו פעולות החייאה והוא אושפז ביחידה לטיפול נמרץ ילדים. מצבו מוגדר קשה".