פרקליטות מחוז דרום הגישה היום (שלישי) לבית המשפט המחוזי בבאר שבע כתב אישום מזעזע נגד חמישה נאשמים- אם וארבעת ילדיה, המייחס לכל אחד לפי חלקו: ביצוע עבירות של חבלה בכוונה מחמירה, חטיפה לשם רצח או סחיטה, איומים, תקיפה בנסיבות מחמירות, תקיפת קטין, כליאת שווא, הדחה בחקירה, שיבוש מהלכי משפט ועוד. כל זאת כלפי בת משפחתם בת ה-17.
1 צפייה בגלריה
אלימות נשים
אלימות נשים
המשיכו להכות אותה גם במהלך הנסיעה
(צילום להמחשה: shutterstock)
על פי עובדות כתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד ליאת לוי סיגל, הנאשמת (47) הינה אמה של הנערה הצעירה, ושאר הנאשמים הם אחיה (בני 20,19 ו-16) וכן אחות בת 24. על רקע אלימות שהפעיל כלפיה אחד הנאשמים, משום שלטענתו היא אינה הולכת עם כיסוי ראש, שהתה המתלוננת במסגרת חוץ ביתית, עד שברחה משם בלי טלפון נייד, פגשה באדם שאינה מכירה, ביקשה ממנו שיחת טלפון ובהמשך, שהתה בביתו בבאר שבע.
מכתב האישום עולה, כי הנאשמים החליטו לחטוף את הנערה במטרה לאיים עליה, חייגו פעמים רבות אל מכשיר הטלפון של אותו אדם, ככל הנראה כדי להתחקות אחר מקום הימצאותה. באחת הפעמים, האם התקשרה והציגה את עצמה כשוטרת. היא אמרה כי המשטרה מחפשת את הנערה כדי להשיבה אל הוריה וביקשה את כתובתו. האדם מסר את כתובתו, אך בשל העובדה שהשיחה עוררה את חשדו, ביקש כי השוטרים אשר יגיעו לביתו, יגיעו על מדים כדי שיוכל לזהותם.
קראו גם:
בתאריך 18.7.21 הגיעו הנאשמים כשברשותם סכין משוננת באורך 35-40 ס"מ, והמתינו למתלוננת בסמוך לחדר המדרגות בכניסה לבניין. כאשר הבחין אחד האחים באחותו נכנסת לבניין, חסם באמצעות ידו את פיה, דקר אותה בבטנה וברח מהמקום. כעבור מספר שניות, שלף אח אחר את הסכין מבטנה של הנערה וברח מהמקום גם כן.
עוד עולה מכתב האישום כי הנערה יצאה מהבניין לכיוון הכביש, כשהיא פצועה ומדממת, על מנת להזעיק עזרה ופגשה באמה, כשהיא מתקרבת אליה בצורה מאיימת. הנערה ניסתה לברוח, אך נפלה על ברכיה והאם אחזה בה משערות ראשה וגררה אותה על הכביש. במקביל, הגיעו חלק מהאחים ברכב ודחפו את המתלוננת בכוח למושב האחורי. עוברי אורח אשר הבחינו בנעשה, חייגו למוקד 100 ואמרו לבני המשפחה להניח לנערה, אך הנאשם אמר להם בתגובה "אם תתקרבו לא יהיה לכם טוב".

נסיעה מהגיהנום

בהמשך, ברחו הנאשמים מהמקום ברכב ובמהלך הנסיעה, הורתה אם המשפחה לבנה לפרק את לוחיות הרישוי מהרכב כדי להקשות על זיהויו. בעוד הנערה בוכה, הורה לה אחיה להיות בשקט, חנק אותה, נתן לה אגרופים לעינה ותקף אותה באמצעות ידית של סכין, כאשר אח אחר הורה לה לא לצעוק ואילו אחותה אמרה לה "עשית לנו פאדיחות במשפחה".
לאחר מכן, עצרה האחות את הרכב, נטלה מוט עץ באורך 60-70 ס"מ וחבטה בראשה של המתלוננת. אח אחר הרים את חולצתו על מנת שהמתלוננת תראה כי ברשותו אקדח. הנאשמים המשיכו בנסיעה עד שהגיעו לדירתו של אחד האחים בבאר שבע, שם הורתה לה אמה לשטוף ידיים כיוון שאלו היו מגואלות בדמה. לאחר מכן קילחה אותה, מרחה קפה שחור על פצע הדקירה כדי להפסיק את הדימום והביאה למתלוננת בגדים אחרים.
מכתב האישום עולה, כי הנאשמים לקחו את המתלוננת לבית החולים "סורוקה" ואיימו עליה שעליה לומר כי היא נפלה או שחבר שלה דקר אותה. כמו כן ציינו כי אם תפליל אותם, ימצאו אותה מיד לאחר שישתחררו מהכלא. עם הגיעם לבית החולים, בזמן בדיקת הרופא בסורוקה, מסרה המתלוננת לרופא כי נפלה על גדר, אולם לאחר שהתבקש האח שנכח במקום לצאת, סיפרה המתלוננת לרופא כי נדקרה על ידי משפחתה.
בכתב האישום צוין, כי "הנאשמים במעשיהם, בצוותא, חטפו את המתלוננת כדי לאיים עליה, תוך שהם מסתייעים ברכב לביצוע פשע, תקפו אותה וגרמו לה חבלות של ממש, עשו מעשים בכוונה למנוע או להכשיל הליך שיפוטי, ניסו להניע את המתלוננת שלא תמסור הודעה בחקירה על פי דין, איימו עליה בפגיעה שלא כדין בגופה או בחירותה בכוונה להפחידה וכלאו את המתלוננת שלא כדין. כן הנאשם 2 (אחד האחים, ע"ב) גרם למתלוננת חבלה חמורה בכוונה להטיל בה מום או נכות או חבלה חמורה ונהג ללא רישיון נהיגה תקף. כמו כן, הנאשמת 1 (האחות, ע"ב) תקפה את המתלוננת בהיותה קטינה שהנאשמת אחראית עליה".
יחד עם כתב האישום הוגשה בקשה למעצר עד תום ההליכים.
כל העדכונים - חדשות באר שבע והנגב