דימה פיאלקה, תושב באר־שבע לשעבר, שעזב את הארץ לפני מספר שנים, נהרג השבוע בקרבות באוקראינה. פיאלקה מוכר לרבים בבירת הנגב בעיקר בזכות השנים בהן שימש כמאמן במחלקת הנוער של מכבי באר־שבע בכדורגל.
3 צפייה בגלריה
דימה פיאלקה
דימה פיאלקה
דימה פיאלקה
(צילום: באדיבות המשפחה)
בימים אלה נעשים מאמצים להעלות את גופתו לארץ. פיאלקה השאיר אחיו אשה ושני ילדים המתגוררים באוקראינה. יש לו קרובי משפחה בבאר־שבע.
דימה התגורר בבאר־שבע כ־18 שנים ועסק בספורט שמאוד אהב. לפני חמש שנים חזר לאוקראינה, שם התחתן ונולדו לו שני ילדים. הוא התגייס לצבא האוקראיני, שנמצא במלחמה כבר חודשים ארוכים מול צבא רוסיה.
ביום שבת האחרון הודיעו למשפחתו כי הוא נהרג בקרבות באזור דונייצק. מאז, המשפחה בקשר עם משרד החוץ וגורמים אחרים כדי להביא את גופתו לקבורה בארץ, אולם הם נתקלים בקשיים בשל הלחימה שם.
"הוא אהב לעזור לכולם, היתה לו שמחת חיים מטורפת", מספרת אלינה, בת דודתו של דימה, בשיחה עם מיינט באר שבע והנגב.
"לכל מקום הוא הגיע עם השמחה שלו. הוא היה בן אדם עם נוכחות, בן אדם שאהב לעזור לכולם, חי ונשם כדורגל. הוא חינך המון בני נוער והדריך אותם בספורט".

3 צפייה בגלריה
דימה פיאלקה בעת שהותו בארץ (שני משמאל)
דימה פיאלקה בעת שהותו בארץ (שני משמאל)
דימה פיאלקה בעת שהותו בארץ (שני משמאל)
(צילום: באדיבות המשפחה)

"הוא היה איש משפחה מדהים", מוסיפה אלינה. "הוא אהב את הילדים שלו, אהב את אשתו, הוא היה אבא טוב ובעל טוב".
אלינה מספרת כי ילדיו, בני ארבע ושש, אינם מודעים לעובדה שאביהם נהרג בקרבות.

שירת גם בצה"ל

לאחר שעלה לארץ, דימה שהה בתחילה בפנימייה. הוא התגייס לצה"ל כלוחם, עם סיום שירותו הצבאי פנה ללימודים במכללת ספיר, השתקע בבאר־שבע, וכאמור עבד במחלקת הנוער של מכבי באר־שבע.
בשנת 2007 הוא טס לאוקראינה כדי להביא את הסבתא שלו ולהעלות אותה לארץ בשל היותה חולה. בעת השהייה שלו שם הכיר את אשתו. לפני שנה וחצי הגיע דימה לארץ לבקר את אמו ואחותו בבאר־שבע. זו גם היתה הפעם האחרונה שביקר בארץ.

3 צפייה בגלריה
"דימה היה איש משפחה מדהים"
"דימה היה איש משפחה מדהים"
"דימה היה איש משפחה מדהים"
(צילום: באדיבות המשפחה)

"אנחנו מנסים להביא אותו לקבורה שם (באוקראינה - י.ל) או בישראל, אבל לא מצליחים להוציא את הגופה מהשטח שבו הוא נהרג, אנחנו רוצים לחלוק לו כבוד אחרון", אומרת אלינה.

מאמן מוערך

חברים שהכירו אותו מהימים בהם אימן בבאר־שבע סיפרו כי היו לו הצעות לאמן באוקראינה, אך המלחמה שם טרפה את הקלפים מבחינתו. "דימה היה איש שכולם העריכו במחלקת הנוער", מספר אדם שהכיר אותו מקרוב.
קראו גם:
"דימה היה איש מקצוע משכמו ומעלה", מספר השבוע מאמן הכדורגל אורי היקלי, שהכיר אותו היטב. "הוא מאוד רצה ללמוד ורצה להתקדם. טיפוס מאוד חברותי, חביב על כולם, אין אחד שלא אהב את דימה. דימה בחר לחזור לאוקראינה כדי להתמקצע יותר ולפתח את קריירת הכדורגל שלו, ובמקביל, גם הקים משפחה עם שני ילדים חמודים מאוד. דימה מאוד טוטאלי, ובסופו של דבר אולי זה מה שהביא אותו למצב שהוא נהרג. הוא היה מסור מאוד למדינה שהוא חי בה, ולצערנו, זה הסתיים בצורה טראגית".
ממשרד החוץ נמסר בתגובה כי המקרה מוכר להם והנושא נמצא בבדיקה של אנשי המשרד בקייב. נציג המשרד בבירה האוקראינית, אלון לביא, מסר למיינט באר שבע והנגב כי הם מנסים לסייע למשפחה.