לפני כשלושה שבועות, בשעת לילה, חש דוד אסרף (57), תושב נתיבות, ברע בעת ששהה בביתו. הוא איבד את הכרתו והתמוטט כשהוא ללא דופק וללא נשימה. בני משפחתו המבוהלים התקשרו מיד למוקד מד"א, ובזכות הדרכה טלפונית צמודה ומקצועית וכוננים שהוקפצו לזירה במהירות, ניצלו של חייו של אסרף.
1 צפייה בגלריה
דוד אסרף ומעוז ויברמן. "היה לנו חשוב לקיים מפגש מחודש"
דוד אסרף ומעוז ויברמן. "היה לנו חשוב לקיים מפגש מחודש"
דוד אסרף ומעוז ויברמן. "היה לנו חשוב לקיים מפגש מחודש"
( צילום: דוברות מד"א)
חובש מד"א, מעוז ויברמן, אשר הגיע לביתו של אסרף, המשיך את פעולות ההחייאה המתקדמות, שכללו מתן ארבע מכות חשמל ממכשיר מפעם (דפיברילטור), שלאחריהן שב ליבו של אסרף לפעום והוא פונה בניידת טיפול נמרץ לבית החולים כשמצבו קשה אך יציב.
ימים ספורים לאחר מכן השתחרר דוד אסרף מבית החולים ושב לביתו וביקש להיפגש עם החובש שהציל את חייו. בשבוע שעבר נסגר המעגל במפגש מרגש בין השניים.
"מעוז ויברמן, חובש רפואת חירום של מד"א, סיפר כי "קיבלתי את הקריאה סמוך לשעה שתיים בלילה כשהייתי במיטה ומבלי לחשוב פעמיים רצתי לאופנוע והגעתי במהירות האפשרית לביתו של דוד. ראיתי אותו שוכב על הרצפה ואת הבן שלו מבצע בו החייאה בסיסית בהדרכה טלפונית. מיד המשכתי את פעולות ההחייאה ונתתי לדוד ארבע מכות חשמל עד שליבו שב לפעום. התרגשתי לשמוע שדוד התאושש ושהוא חזר הביתה. להגיע ולראות את דוד עומד על הרגליים ומחייך יחד עם בני משפחתו, בשבילי זה שווה הכל. אני מאחל לו אריכות ימים, אושר והמון בריאות".
דוד אסרף ואשתו שרית ציינו בהתרגשות כי "הצוות הגיע במהירות ובמקצועיות ועשו הכל כדי להחזיר את דוד למשפחה. אנחנו רוצים לשבח את סאן, חובשת במוקד מד"א, שלא עזבה אותנו לרגע, ליוותה והדריכה אותנו, ובזכות פעולות ההחייאה האלה הצוותים הצליחו לייצב את המצב. היה לנו מאוד חשוב לקיים מפגש מחודש של סגירת מעגל ולהודות למלאכים בלבן על עבודת הקודש שמצילה חיים מסביב לשעון. גם לאחר הפינוי לבית החולים הם לא הפסיקו לדאוג ולהתעניין במצב הרפואי. אנחנו אסירי תודה".
כל העדכונים - חדשות באר שבע והנגב