עימות בין סגני ראש עיריית באר-שבע הבוקר (א') גרם לסערה ולהתנצחויות בין הגורמים הפוליטיים.
זה החל כאשר סגן וממלא מקום ראש העירייה, טל אל-על, שקרא למצביעים ללכת להצביע: "יוצאים להצביע ועוצרים את הביביזם, הפשיזם ואת הפונדמנטליזם. זה בנפשנו".
3 צפייה בגלריה
טל אל על
טל אל על
טל אל-על. עורר סערה
(צילום: עיריית באר שבע)
הדברים האלה העלו את זעמם של מצביעי הליכוד בעיר ומייד התגובות לא איחרו להגיע.
סגן ראש העירייה שמעון בוקר (ליכוד) גינה בחריפות את דבריו של טל אל-על וקרא לראש העירייה רוביק דנילוביץ' לפטר אותו לאלתר.

3 צפייה בגלריה
הפוסט שעורר סערה
הפוסט שעורר סערה
הפוסט שעורר סערה
(צילום: מתוך פייסבוק)

"הוא לא יכול לקרוא לשני שליש מתושבי באר-שבע בשמות האלה, מי הוא שיכתים את תושבי העיר ויקרא להם בשמות גנאי?", זעם בוקר.
"אני קורא לראש העירייה לפטר אותו. אלו אמירות שמקומם לא אצלנו, לא נשב בשקט על דברים חסרי אחריות שמיועדים לפגוע בתושבים", אמר בוקר בשיחה עם מיינט באר-שבע והנגב.
ערב הבחירות לכנסת (יום ג'), במערכת הפוליטית המקומית קוראים להרגיע את הרוחות ולא לעורר תסיסה מיותרים שרק עלולים לחמם את האווירה ולגרום לעימותים מיותרים.

3 צפייה בגלריה
שמעון בוקר עם ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו
שמעון בוקר עם ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו
שמעון בוקר עם ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו
(צילום: פרטי)

ראש העירייה, רוביק דנילוביץ, פרסם בתגובה פוסט ברשת החברתית: "ראשית, אני מסתייג מהסגנון הבוטה של הפוסט שהובא לידיעתי ולא מסכים לו.
"דווקא היום, במצב הרגיש והשביר בו מצויה החברה הישראלית, נדרשת אחריות רבה, בטח מצד נבחרי הציבור, לנהוג בכבוד כלפי הדעות השונות, ללמוד להקשיב לאחר, מבלי לתייג באור שלילי בעלי עמדות אחרות.
"מעולם לא שאלתי מישהו מחברות ומחברי מועצת העיר מהן דעותיהם הפוליטיות. לכל אחד מהם שמורה הזכות להביע בחופשיות מלאה דעות ועמדות, בהתאם לצו מצפונם ולהשקפתם הערכית. לי אין זכות (ואינני מתכוון) לסתום פיות.
"הבעיה היא בסגנון ובאיך מבטאים את הדברים. כאשר זה נעשה בצורה פוגענית, כזו שמכתימה ציבור שלם שבסך הכל חושב אחרת, זה לא ראוי ולא מתקבל.
"מתי נבין שלכל מילה שיוצאת מפינו יש משמעות? על כך נאמר: 'סוף מעשה במחשבה תחילה'. העירייה, שבראשה אני עומד, אינה פוליטית ולא שייכת לאף מפלגה. על כך אני מקפיד. כולם מתקבלים אצלנו באופן מכובד וכך זה יימשך.
"דווקא העיר שלנו מבטאת בערכיה ובהתנהלותה, דוגמה לאחדות מופתית (כולם לוקחים חלק בעשייה העירונית). לחברותיי ולחבריי נבחרי הציבור, אני מציע לכם להביע דעותיכם באחריות ומתוך כבוד לאחר. תזכרו: אין לנו ארץ אחרת".
בעקבות הסערה טל אל על פרסם הבהרה בפייסבוק: "כוונת קריאתי היא לא לתת יד לתופעות שהזכרתי ומאחורי זה אני עומד. לא התייחסתי אישית לגופם של בוחרי מה שמכונה ״גוש נתניהו״ ובוודאי לא כלפי הימין כולו (שחלקו תומך בגוש השינוי).
"כל ניסיון להשליך את דבריי עליהם היא באחריות מי שעושה זאת. כמי שנולד וגדל בעיר הזאת ומשרת כבר 19 שנים כנבחר ציבור בעיריית באר-שבע, אני מכיר היטב את הבארשבעים, גאה בהם ואוהב אותם.
"מאמין שכולנו מסוגלים להכיל את הדעות והעמדות המגוונות בעירנו ובמדינתנו האהובה. קורא לכולם לצאת להצביע, איש איש על פי צו מצפונו וערכיו".