המחיר הסביבתי של ניקיונות הפסח: היקפים גדולים של פסולת עירונית תועדו רגע לפני החג השני של פסח בפארק למיחזור אשפה "דודאים", סמוך לבאר-שבע.
1 צפייה בגלריה
האשפה שהצטברה בפארק דודאים
האשפה שהצטברה בפארק דודאים
האשפה שהצטברה בפארק דודאים
(צילום: באדיבות פארק דודאים)

על פי הנתונים, נרשמה עלייה של כ- 30 אחוז בכמות הפסולת שנקלטה ב"דודאים" במהלך החודש האחרון, כאשר העלייה המשמעותית ביותר התבטאה בפסולת יבשה, כמו ריהוט, מזרנים וכלי בית.
הנתונים שנאספו באתר "דודאים", הפארק למיחזור וחינוך סביבתי בנגב, מצביעים על כך שכמויות הפסולת העירונית שנקלטה מבתי האב ברחבי הנגב, הכוללים למעלה ממיליון נפש, בחודש שלפני ליל הסדר, היו גבוהות בכ-30 אחוז ביחס לכמויות האשפה הנקלטות באתר בחודש ממוצע לאורך כל השנה.
לשם השוואה, כך על פי הנתונים, בשנת 2022 נרשמה באתר עלייה של 25 אחוז בכמויות הפסולת שנקלטו באתר בחודש שלפני חג הפסח ביחס לחודש ממוצע באותה השנה.
מסעות הקניות לחג, אליהם יצא הציבור בחשש מעליות מחירים הצפויות לאחר החג, כך מסבירים אנשי האתר, נותנים כעת את אותותיהם באתרי הטיפול בפסולת והמיחזור ב"דודאים".

קראו גם:

"בצל החשש מעליית מחירים לאחר החג", אומר ניר בר דוד, מנכ"ל חברת BSE, המפעילה את פארק המיחזור 'דודאים', "ישראלים רבים הזדרזו לרכוש מוצרים רבים בחנויות ובאינטרנט. את התוצאות של הצריכה המוגברת לקראת החג אנו רואים עכשיו בפארק המיחזור באריזות הקרטון ושקיות הפלסטיק הנערמות.
"זו הזדמנות לשוב ולהזכיר את החשיבות של צריכה נבונה והפרדת פסולת במקור לפחי המיחזור השונים. ההפרדה מאפשרת לנו למיין ביעילות את הפסולת ולהעביר למיחזור ככלל למוצרים חדשים".