הבחירות לכנסת יתקיימו ב-1 לנובמבר, ויש כבר מועמד ראשון שהכריז על התמודדות: סגן ראש עיריית באר־שבע והאיש החזק בסניף הליכוד המקומי, שמעון בוקר. המהלך של בוקר (60) תואם ונעשה בהתייעצות עם פטרונו, ראש הממשלה לשעבר, בנימין נתניהו, שהעניק לבוקר את ברכת הדרך.
בוקר יתמודד ברשימת הליכוד במשבצת המחוז המיועדת לנציג הנגב, במקום ה־27 ברשימה הנחשב למקום ריאלי (אחרי כל השריונים). ההתמודדות של נציגי המחוזות תוכרע בבחירות במרכז הליכוד.
1 צפייה בגלריה
שמעון בוקר עם ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו
שמעון בוקר עם ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו
שמעון בוקר עם ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו
(צילום: פרטי)

גדל בליכוד

שמעון בוקר גדל במשפחה של חברי ליכוד שהיו דומיננטיים מאוד בסניף בבאר־שבע. אחיו אלי בוקר היה סגן ראש העירייה ומחזיק תיק ההנדסה בתקופת כהונתו של ראש העירייה המנוח יצחק (איז'ו) רגר. אלי בוקר היה מחברי הליכוד הבולטים באזור הנגב.
קראו גם:
שמעון בוקר עשה את צעדיו הראשונים בסניף המקומי, ובמהלך השנים פילס את דרכו לתפקיד יו"ר מועצת הסניף, תפקיד שהוא ממלא עד היום.
בוקר, המקורב לצמרת הליכוד ובעיקר לנתניהו, נבחר לסגן יו"ר הליכוד העולמי, תפקיד שנחשב ליוקרתי והקנה לו מעמד בקרב בכירי המפלגה. בבחירות האחרונות לרשויות המקומיות נבחר בוקר לחבר מועצת העירייה מטעם הליכוד ולסגן ראש העירייה ומחזיק תיק האחזקה העירונית.
לדברי בוקר, ההחלטה להתמודד לכנסת גמלה בליבו כשהבין שבזכות הקשרים שיצר עם בכירי מפלגתו ובזכות השפעתו הרבה בליכוד, הוא יכול להיות איש בשורות. "אני חוזר ואומר - הגיע הזמן לשים את הנגב על המפה", אומר בוקר בשיחה עם "מיינט באר שבע והנגב". "אני חש מחויבות עצומה לאזור שלנו, אני יודע שבכוחי להביא לתקציבים רבים ולהשקעות, שסוף סוף הנגב יזכה לייצוג הולם לא רק בבית המחוקקים אלא ייצוג והעדפות בגופים מרכזיים, בהשקעות, בתקציבים, לחזק את הנגב במשיכת אוכלוסיות חדשות, משיכת משקיעים, הגברת הביטחון האישי על כל היבטיו. אני חי את באר־שבע והנגב, זה הבית של כולנו. אנחנו רוצים איכות חיים טובה לכולם, ואת זה אעשה דרך הכנסת, שם אשקיע את כל כולי למטרות אלה".

"פתחתי המון דלתות"

עוד אומר בוקר, "בתקופה זו של היותי סגן ראש העירייה גייסתי המון כספים, פתחתי המון דלתות לראש עיריית באר־שבע, רוביק דנילוביץ', שעושה עבודה מצוינת למען התושבים, ומהכנסת אעשה הרבה יותר למען הנגב ולמען הדרום. הגיע הזמן שיהיה לבאר־שבע נציג בכנסת מטעם הליכוד. אני מלא מוטיבציה ונחוש להפוך את הנגב לחזק יותר בכל התחומים".
כצפוי, על משבצת הנגב יתמודדו בפריימריז בליכוד חברי מפלגה מערי ויישובי הנגב. כבר עתה עולים שמות לא מעטים של מתמודדים פוטנציאליים והרשימה עדיין פתוחה.
שמעון בוקר: "אני חש מחויבות עצומה לאזור שלנו, אני יודע שבכוחי להביא לתקציבים רבים ולהשקעות, שסוף סוף הנגב יזכה לייצוג הולם"
בסניף הליכוד בבאר־שבע מאוחדים מאחורי מועמדותו של בוקר, המתגורר בשכונת נווה נוי, ומקווים שהפעם, שלא כמו בפעמים קודמות, ישכילו כולם להבין את החשיבות בבחירת נציג בכנסת מבירת הנגב. "לשמעון יש כריזמה גדולה והוא יכול להביא הישגים, אין לי ספק בזה", אומר השבוע אחד מחברי הסניף, "השאלה היא בכמה מנדטים הליכוד יזכה בבחירות. בגלל שריונים כאלה ואחרים, המקום נדחק מעט לאחור, אבל אנחנו מאמינים שמדובר במיקום ריאלי".
"אני מאמין שכולם יתאחדו סביב מועמדותי", מסכם בוקר. "אנחנו פועלים בשיתוף פעולה מלא, יש כאן אנשים מדהימים, אני בקשר עם כולם. מאז שהכרזתי על התמודדותי, אני פשוט מוצף בפניות תמיכה, זה פשוט מחמם את הלב".
לעדכונים - חדשות באר שבע