לצד תוכניות מקצועיות שהכין לקידום נושאי הביטחון והחינוך שואף יוסי כהן, שמתמודד על ראשות מועצת עומר, לפתח גם את פארק התעשייה הוותיק של היישוב, ויש לו תוכנית מגירה מאוד מעניינת בנושא הזה.
2 צפייה בגלריה
כהן. "מבטיח שאנחנו נהיה חוד החנית של הבינה המלאכותית"
כהן. "מבטיח שאנחנו נהיה חוד החנית של הבינה המלאכותית"
כהן. "מבטיח שאנחנו נהיה חוד החנית של הבינה המלאכותית"
(צילום: חיים אביב)
כהן משוכנע שהעולם נמצא בפתחה של המהפכה הגדולה ביותר מאז המצאת האינטרנט: הבינה המלאכותית, ועל כן מבחינתו צריך להקדיש לזה את מלוא תשומת הלב.
קראו גם:
כהן, איש העסקים ויזם, הכריז בחודש ינואר האחרון על כוונתו להתמודד לראשות המועצה. מאז הוא ערך כמה חוגי בית בהם נטלו חלק מאות מתושבי עומר, שהתרשמו מהחזון שלו.
כהן (47), נשוי ואב לשלוש בנות, קיבל את ההחלטה להתמודד לאחר לבטים רבים, ולאחר שהקדיש לנושא מחשבה רבה.
"לעומר יש פוטנציאל גדול אך היא לא התפתחה ביחס ליישובים מתקדמים, ולצערי איבדה מהסטטוס והיוקרה שלה", אומר כהן. "היישוב שלנו צריך שינוי אמיתי אחרי שנים של עמידה במקום. צריך מישהו שינער את האבק שהצטבר פה".
כהן מספר שהוא והצוות שלו זיהו כבר לפני שנה וחצי שהעתיד נמצא בחברות הבינה המלאכותית.
"אנחנו לומדים לאפיין את הצרכים של אותן חברות כדי שישתתפו במהפכה הזאת, וכדי להכין את עומר לעתיד", הוא אומר. "אני מעריך שהחל משנת 2025 מדינת ישראל תהיה חייבת להשקיע מיליארדי שקלים בקידום התחום בישראל. קרנות ההון הישראליות וגופים ציבוריים ישקיעו, יקדמו וינתבו את ההייטק הישראלי לעולם החדש. מכללות ואוניברסיטאות כבר היום בונות קורסים עתידיים להכשרה של מומחי בינה מלאכותית".
כהן סבור שפארק התעשייה הוותיק שפועל ביישוב צריך להתכונן למציאות החדשה.
2 צפייה בגלריה
גן תעשייה עומר. צריך להתכונן למציאות החדשה
גן תעשייה עומר. צריך להתכונן למציאות החדשה
פארק תעשייה עומר. צריך להתכונן למציאות החדשה
(צילום: הרצל יוסף)
"חייבים להעניק אפיון ברור לפארק התעשיה שלנו כדי שיהפוך להיות פארק הבינה המלאכותית המוביל בישראל", אומר כהן. "אנחנו נכין את הקרקע, נבנה את התשתיות, נמתג קהילה מקומית ובינלאומית, ונכין תוכנית שיווקית חדשה כדי למשוך חברות סטרטאפ ותיקות וחדשות לפארק הבינה המלאכותית. תעשיית ההייטק ומערכות הביטחון כבר הבינו את זה, ומתחילות לחפש את המיקום המתאים לרכז את הפעילות".
כהן משוכנע כי לפארק התעשייה בעומר יש פוטנציאל כלכלי אדיר לצד פוטנציאל חינוכי פורץ דרך, שישנה את עתיד ילדי עומר והסביבה.
"בעבר הניצחון היה במרוץ לחימוש, אבל בעתיד החדש הוא במרוץ לחינוך", אומר כהן. "אני מבטיח שאנחנו נהיה חוד החנית של הבינה המלאכותית. הפעם לא ייקחו את זה מאיתנו כמו שלקחו את פארק ההיי-טק. אנחנו חייבים להיות מוכנים היום למה שבוודאות יקרה מחר".
פורסם לראשונה: 08:00, 15.06.23