שמונה חודשי מאסר בפועל, שאותם יוכל להמיר בעבודות שירות, שישה חודשי מאסר על תנאי וקנס של 65 אלף שקל. זה העונש שנגזר בשבוע שעבר על תושב אופקים (55), אב ל-11 ילדים, אשר הורשע באי דיווח על הכנסות בגובה של כ- 660 אלף שקל מהשכרת ארבע דירות מגורים.
1 צפייה בגלריה
המחשה
המחשה
המחשה
(צילום: shutterstock)
על פי גזר הדין, הנאשם לא הכחיש את העובדה כי צמחה לו הכנסה בגובה של כ-660 אלף שקל כתוצאה מהשכרת הדירות והוא אף ידע על קיומה של חבות במס ומתוך כוונה לחמוק מתשלום המס הוא לא דיווח על הכנסותיו אלה.
קראו גם >>
בגזר הדין גם נאמר, כי עוד טרם הגשת כתב האישום נגדו, הגיש הנאשם את הדו"חות החסרים ואף שילם את המס שנדרש לשלם עקב כך, אך באגף מס הכנסה ומיסוי מקרקעין הוחלט להגיש את כתב האישום לאחר שהנאשם סירב לסיים את ההליך הפלילי בתשלום כופר בנימוק של חוסר יכולת כלכלית לעמוד בתשלום הכופר.
בשלב הטיעונים לעונש טען בא כוח אגף מס הכנסה, עו"ד אמיר יונתי, כי "מדובר באדם שהיה מוכן להסתכן בכדי להפיק טובת הנאה כספית מתוך שיקול מחושב שלפיו ישלם קנס, לכל היותר, אשר יתקזז עם רווחיו הצפויים.
"לפיכך, יש להעביר את המסר שהוא צפוי גם לעונש מאסר בצד קנס שיוטל עליו. אילו הנאשם היה מדווח כחוק מדי שנה, אזי הוא היה נדרש לשלם בכל שנה סכום מס לא גבוה, יחסית, ויש להעמיד לחובתו את עצם העובדה שבחר שלא להעביר את הסכום הזה לקופת המדינה".
טרם נגזר דינו, אמר הנאשם, כי מצבו המשפחתי הורע כתוצאה מההליך הפלילי, הן בתא המשפחתי הזוגי, כאשר הוא ואשתו נמצאים עקב ההליך הפלילי נגדו בהליכי פרידה, והן אל מול משפחתו הגרעינית, עד כי נמכרו הנכסים שבאמצעותם נצברו ההכנסות.
עוד נטען, כי הנאשם אינו עובד, לאחר שפוטר מעבודתו כמורה בשל קיומו של ההליך הפלילי נגדו והוא אף אינו מקבל דמי אבטלה. הנאשם גם טען, כי יש להביא לידי ביטוי את העובדה כי חלף זמן רב ממועד ביצוע העבירות שיוחסו לו בכתב האישום עד אשר הוגש נגדו כתב האישום רק בחודש מרץ 2018, בחלוף כארבע שנים ממועד ביצוע העבירות האחרונות וכשלוש שנים ממועד חקירתו.
"העבירה של השמטת הכנסה היא מהחמורות שבעבירות בדיני המס", קבע השופט יהודה ליבליין בגזר הדין, "ובפרט כך כאשר הנאשם נמנע מלדווח על הכנסותיו מספר פעמים במשך תקופה ארוכה, וזאת אף שכאמור בהכרעת הדין הוא היה מודע לקיומה של חובה לדווח ולשלם מס על הכנסותיו משכר דירה".
לכל העדכונים - חדשות באר שבע והנגב